![Czytamy – bo umiemy ;-) Opanowanie techniki czytania to najważniejsza z umiejętności. Lubię ten moment, gdy dziecko odkrywa,że umie czytać.To tak jakbyśmy odkrywali cały świat. Świat wiedzy i wyobraźni. Z potrzeby chwili opracowałam prosty materiał doskonalący technikę czytania. Jestem na takim etapie pracy zawodowej, że szybciej stworzę niż znajdę właściwy. Wyrazy nie są przypadkowe. – cały materiał zawiera wyrazy zbudowane z […]](https://www.pracownia-adrianna.pl/wp-content/uploads/2019/08/69341465_2439944512710661_1175776558892187648_o.jpg)
Opanowanie techniki czytania to najważniejsza z umiejętności.
Lubię ten moment, gdy dziecko odkrywa,że umie czytać.
To tak jakbyśmy odkrywali cały świat.
Świat wiedzy i wyobraźni.
Z potrzeby chwili opracowałam prosty materiał doskonalący technikę czytania.
Jestem na takim etapie pracy zawodowej, że szybciej stworzę niż znajdę właściwy.
Wyrazy nie są przypadkowe. – cały materiał zawiera wyrazy zbudowane z sylab otwartych (spółgłoska+ samogłoska).
To pierwszy układ wyrazów wg mojej ulubionej metody:
“Metoda 18 struktur wyrazowych” – E. Kujawa, M. Kurzyna
O tym jak wcześniej ćwiczyć słuch fonemowy pisałam wcześniej, np tu
Karty pracy stworzone w programie Boardmaker, pomysł i dobór słów mój.
Wśród wyrazów są rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki.
Są wyrazy popularne oraz wyrazy o niskiej frekwencji występowania.
Zadanie posiada trzy wersję – łatwiejszą i trudniejszą i najtrudniejszą 😉
Wersja I
- Kładę przed dzieckiem pasek ilustracji, dziecko wycina obrazki,

- Kładę kartę pracy, odczytujemy sylaby. Z sylab budujemy wyraz. Jeśli dziecko ma trudności – pomagam.

- Gdy dziecko zbuduje wyraz wyszukuje właściwy obrazek i nakleja go na kartę pracy (mam jeszcze wersję z rzepami – doczepiamy obrazki).
- W tej wersji ilustracje posiadają podpisy, by łatwiej było je zidentyfikować przez porównanie podpisów (tożsamości literowe)

Wersja II
- Dokładnie tak samo pracujemy jak w wersji pierwszej, ale wersja ta ma niepodpisane ilustracje.

- Ćwiczymy tu rozumienie czytanych wyrazów.

Wersja III
- Uzupełniona o ćwiczenia w rozumieniu czytania:
- Obrazki są u mnie, dziecko odczytuje wyraz i prosi mnie o konkretny obrazek,
- Wyszukuję obrazek i dziecko wkleja go na kartę.
Wiem, wydaje się proste, ale uwierzcie. że sporo ćwiczeń musimy wykonać, by dziecko opanowało sylabę otwartą i składanie wyrazów z takich sylab. Gdy to opanuje proces czytania przejdzie na kolejny etap.
Jeśli chcesz wejść w posiadanie mojego materiału zostaw dobre słowo w komentarzu i adres (adres nie będzie widoczny)
Ewa
Bardzo się nam przyda Pani pomoc. Jak zwykle super. Pozdrawiam
Joanna
Bardzo przydatna pomoc, na pewno wykorzystam 😄
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Ewa
Świetnie przygotowana pomoc do urozmaicenia nauki czytania
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Gosia
Świetny materiał, z chęcią pocwicze z synem😁 pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Katarzyna
Chętnie skorzystam, jeśli można, dziękuję za możliwość, pozdrawiam Katarzyna
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Emilia
Dzień dobry, super pomoc 😉 czy jest przesłania na pocztę? Przyda mi się w pracy z moimi dzieciaczkami 😉 Pzdr 😉
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Kaśka
Poproszę pięknie 😍jak zawsze super robota!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Ola
Bardzo ciekawa pomoc do pracy dzieciakami.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Joanna
Właśnie czegoś takiego szukałam do pracy z własnym dzieckiem. Dziękuję i pozdrawiam.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Anna
Świetne materiały, aż same zachęcają by rozpocząć z dzieckiem przygodę czytania.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Gosia
Pani Adrianno, świetna pomoc i wykonanie, poproszę
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Magda
Pani Adrianno, Pani kreatywność nie zna granic! Świetna pomoc.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂
ola
Bardzo fajna pomoc również dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Super pomoc bardzo sie przyda
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Gosia
Super materiały, z chęcią poćwiczę czytanie z synem, poproszę
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Katarzyna
Mam syna z autyzmem i wchodzi w etap łączenia sylab. Ciekawy pomysł i chętnie bym z niego skorzystała
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Agnieszka
Ciekawy pomysł i wykonanie!! Poproszę i z góry dziękuję:)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Teresa
Bardzo dobra pomoc, jeśli jeszcze można, to poproszę. Dziękuję i pozdrawiam!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Agnieszka
Dzień dobry. Super pomoce i cenne rady! Dziękuję
i proszę o materiały:)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Lucyna
Świetna pomoc!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Katarzyna
Bardzo fajna pomoc. Dziękuję za ogrom inspiracji i za to, że Pani się nimi dzieli. 😊
Elżbieta
Świetne. Cieszę się że przez przypadek trafiłam na Pani blog.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Kasia
Chętnie poćwiczę z córką, dziękuję. 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Kasia
Chętnie poćwiczę z córką, dziękujemy. 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Gosia
Bardzo przydatna pomoc. Jeśli mogę prosić o przesłanie, będę wdzięczna🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Ewa
Fajny pomysł na ćwiczenia
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Anna
Super, kolejna ciekawa propozycja. Poproszę, pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Joanna
Pomoc cudowna, jak znajdziesz czas to również poproszę o wysłanie. Czytam cię od dawna i podziwiam twoja pracę i zaangażowanie. Dziękuję za to co robisz.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Dorota
Super pomoc;)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Kamila
Mam chłopca z autyzmem, który zaczyna czytać metoda sylabową, bardzo szybko nabywa tę umiejętność, dodatkowe karty pracy pewnie nam się przydadzą, jeśli można:)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Marta
Świetny pomysł ! Jest Pani skarbnicą wiedzy 😉
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉