![Czytamy :-) Od września prowadzę grupę dzieci z trudnościami w wysłuchiwaniu głosek. Potrafiły nazwać litery, ale po złożeniu ich nie powstawał wyraz, jaki miał powstać. Znacie, prawda? O słuchu fonemowym pisałam wiele razy. Bardzo dbam, by moje dzieci posiadły umiejętność analizy i syntezy słuchowej. To naprawdę bardzo ważne. Od września ćwiczyliśmy: wysłuchiwanie pierwszej głoski – samogłoski, wysłuchiwanie […]](https://www.pracownia-adrianna.pl/wp-content/uploads/2019/11/75640714_2821059321258730_7880455550033461248_n-1.jpg)
Od września prowadzę grupę dzieci z trudnościami w wysłuchiwaniu głosek. Potrafiły nazwać litery, ale po złożeniu ich nie powstawał wyraz, jaki miał powstać. Znacie, prawda?
O słuchu fonemowym pisałam wiele razy. Bardzo dbam, by moje dzieci posiadły umiejętność analizy i syntezy słuchowej. To naprawdę bardzo ważne. Od września ćwiczyliśmy:
- wysłuchiwanie pierwszej głoski – samogłoski,
- wysłuchiwanie głosek w wyrazach zbudowanych z dwóch sylab otwartych,
- podpisywanie wyrazów etykietami (gdy wyrazy miały swoje podpisy)
- podpisywanie wyrazów etykietami (wyrazy nie miały podpisów)
Kolejne zadanie to budowanie podpisów z rozsypanki sylabowej. Wśród wyrazów nadal królują wyrazy zbudowane z dwóch sylab otwartych. W materiale są wyrazy o wysokiej frekwencji występowania, jak i o niskiej.
Przebieg zajęć:
- Daję dziecku dwie karty z obrazkami i sylabami. Wycinamy poszczególne kwadraty (lub daję częściowo wycięte)

- Dziecko wybiera ilustracje, nakleja je na kartkę, nazywamy obrazki.

- Dziecko nazywa ilustrację, wysłuchuje jakie są sylaby w wyrazie.
- Z rozsypanki sylabowej wybiera potrzebne sylaby, dokleja je do obrazka.

Gotowe zadanie wygląda tak:

To naprawdę fajne, skuteczne ćwiczenie w opanowaniu techniki czytania. Na następnych zajęciach przejdziemy do wyrazów zbudowanych z sylab otwartych – trzy- i czterosylabowych 🙂
Opracowany przeze mnie materiał można zdobyć zostawiając dobre słowo w komentarzu. Adres e-mail, który podacie nie jest widoczny w komentarzu i służy tylko wysłaniu etykiet.
Możesz mieć wpływ na to, co dzieje się na blogu, jeśli klikniesz TU i zostaniesz moim Patronem.
Ewa
Jak zwykle ciekawe pomysły i sposoby na ich wykorzystanie. Bardzo dziękuję za inspirację oraz chęć podzielenia się Pani pracą z nami. Pozdrawiam.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Beata
Świetna pomoc! Gratuluję pomysłu i liczę na możliwość wykorzystania go na swoich zajęciach 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Magda
Bardzo fajne pomoc. Czasem proste rzeczy są najlepsze.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Anna
Dziękuję za udostępnienie swoich pomysłów na zajęcia i chęć podzielenia się nimi. Pozdrawiam.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Katarzyna
Bardzo chętnie skorzystam z materiałów, dziękuję za podzielenie się swoimi pomysłami, Katarzyna
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Anetw
Niejednokrotnie inspirowałam się Pani pracą podczas zajęć 😊 życzę każdemu terapeuci by trafił na Pani bloga. Przyznaję, że zawsze chętnie korzystam z pomocy 😊
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Anett
Świetny pomysł. Chętnie wykorzystam w pracy z moimi podopiecznymi 🙂