O terapii głoski [r] pisałam nie raz. To trudna głoska i często jest z nią wiele pracy, a pomocy skoncentrowanych na jej początkowy etap – jak na lekarstwo. W zeszytach ćwiczeń i różnych książkach jest cały miks automatyzacji po różnych głoskach. Odczuwam niedosyt w pomocach do TR/DR więc je sobie tworzę 😉 Dziś pracujemy nad […]

O terapii głoski [r] pisałam nie raz. To trudna głoska i często jest z nią wiele pracy, a pomocy skoncentrowanych na jej początkowy etap – jak na lekarstwo.

W zeszytach ćwiczeń i różnych książkach jest cały miks automatyzacji po różnych głoskach.

Odczuwam niedosyt w pomocach do TR/DR więc je sobie tworzę 😉


Dziś pracujemy nad słuchem fonemowym i automatyzacją TR w wyrazach.


Pomysł na grę mój, obrazki ze strony Pixabay.

Przebieg gry:

  • Wybieramy pionki i kostkę.
  • Rozkładamy wycięte logotomy (try, tra, tro, tru itp….).
  • Gramy klasycznie – losujemy ilość oczek, przesuwamy pionek po planszy, wypowiadamy wyraz.
  • Wysłuchujemy w wyrazie logotom (tłumaczę dziecku, że musimy posłuchać trzech dźwięków zaczynających się od głoski [T] – odliczamy sobie te dźwięki na palcach.
  • Dziecko odszukuje karteczkę z takim logotomem i zakrywa nią wyraz na planszy.
  • Jeśli dziecko ma duże trudności z wysłuchaniem – odszukujemy wzrokowo – przez tożsamości literowe odszukując na karcie nr 2 ćwiczony wyraz.
  • Oczywiście zwykle przegrywam 😉
  • Gdy skończymy wyraz, na których się zatrzymaliśmy ćwiczymy wyrazy, które zostały na planszy.
  • Skończone zadanie wygląda tak:
  • Logotomów jest o dwa więcej. Celowo ;-). Po to by utrudnić zadanie, gdy karteczek zostaje niewiele.
  • Do domu dziecko otrzymuje planszę i logotomy.

To naprawdę wciągająca gra.

Może być Twoja. Do kupienia w moim sklepie.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked (wymagane)

Koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kwota częściowa
0.00 
Całkowita kwota
0.00 
0
Pracownia Adrianna