Pomysł na wykorzystanie grochu zaczerpnęłam z grupy, którą stworzyłam na FB – PRACUJĘ NAD ERKĄ
Autorką zabawy z grochem jest Anna Kędra. Idea zabawy jest prosta: w pojemniku mamy groch, w grochu ukryte są ilustracje wyrazów z ćwiczoną głoską.
Poszłam dalej 😉
Wybrałam do zadania obrazki z wyrazami zawierającymi zestawienie głosek TR, DR.
Na moich zajęciach trzeba wybrać z grochu wszystkie ukryte obrazki (mamy tu ćwiczenie polisensoryczne – groch to jednak dziwny produkt w dotyku: ciężki, matowy, spory.
Po wybraniu wszystkich kartoników układamy zdania.
Można pójść dwiema ścieżkami:
Ścieżka nr 1.
Układamy zdania sensowne.
Dziecko wybiera ilustracje z których może ułożyć zdanie (czyli przynajmniej dwa wyrazy na ilustracjach).
Można dopisać na karteczkach (jak na zdjęciu) brakujący wyraz.
Ułożone zdania dziecko zapisuje na kartce tworząc materiał do pracy domowej.
Ścieżka nr 2.
Układamy zdania śmieszne.
Dziecko wybiera ilustracje z których może ułożyć zdanie (czyli przynajmniej cztery wyrazy na ilustracjach). Zdanie nie musi mieć sensu, ale musi mieć cztery wyrazy z ćwiczoną głoską.
Można dopisać na karteczkach (jak na zdjęciu) brakujący wyraz.
Ułożone zdania dziecko zapisuje na kartce tworząc materiał do pracy domowej.
W pracy należy pamiętać, że wyrazy dopisywane nie powinny zawierać głoski [r] w układzie innym niż ćwiczony (lub znany już dziecku).
Na moich zajęciach pracowaliśmy nad zestawem TR, DR.
Pojemnik z czerwoną przykrywką jest do połowy wypełniony grochem. W grochu ukryte były wszystkie kartoniki ze zdjęcia.
D. ułożyła następujące zdania:
Ścieżka nr 2
- Jutro drużyna tresuje trolla.
- Siostra wypatruje strasznego wozu strażackiego.
- Mądry troll liczy trudne zadanie.
- Biedronka trochę tryska na trampolinę.
- Trąbka, trąbki i trójkąt to straszne instrumenty.
Ścieżka nr 1:
- Shake z truskawek to zdrowe drugie śniadanie
- Tramwaj nie jedzie po trawie.
- W dramacie trąba powietrzna trafiła w dom.
- Dres i getry są wygodne.
Opracowany przeze mnie materiał z wyrazami zawierającymi zestawienie głosek TR DR+brakujące wyrazy można zdobyć zostawiając dobre słowo w komentarzu. Ilustracje pochodzą z programu Boardmaker.
Adres e-mail, który podacie nie jest widoczny w komentarzu i służy tylko wysłaniu etykiet.
Możesz mieć wpływ na to, co dzieje się na blogu, jeśli klikniesz TU i zostaniesz moim Patronem.
Komentarze
Ania
Uwielbiam takie zabawy z żartem. Logopedia nie musi być nudna, można się doskonale bawić i śmiać podczas zajęć.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Ania
Super pomysł. Poproszę
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Dorota
Brawo, następny dobry pomysł!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Mariola
Pomysłowe. Bardzo poproszę 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Sylwia
Świetny pomysł. Poproszę i dziękuję.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Anetta
Świetna pomóc, poproszę 😊
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Ewa
Jak zwykle jestem oczarowana tym, co znam zrobione przez Panią w inny sposób. Podoba mi się dopisywanie na pustych karteczkach. Super pomysł, wygląda świetnie. Poproszę.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Agnieszka
superrrrr:)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
ola
trudna głoska, przyda się taka pomoc, pomysł z grochem fajny!!!! 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Beata
Bardzo ciekawy pomysł – bawiąc się ćwiczymy! Poproszę. 😊
Anna
Super pomoc, przyda się mojemu małomównemu uczniowi
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Anna
Bardzo podoba mi się taki sposób “zmuszania” do mówienia, przyda się mojemu małomównemu uczniowi.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.