Są takie pomoce, po które sięgam często z racji funkcji, które ćwiczą.
Jedną z nich jest Kategoryzacja – 3, Menu.
To zestaw podstawowych potraw serwowanych w czasie określonego posiłku. Zestaw zawiera 36 potraw i etykiet oraz etykiety do kategoryzacji.
Jak z nią pracuję?
Wariant 1: etykietowanie obrazków:
- wycinam osobno potrawy i osobno etykiety,
- rozkładam obrazki,
- czytam etykietę, proszę o poszukanie potrawy, której nazwę przeczytałam, (pacjent czytający odczytuje nazwy sam)
- pacjent/dziecko wskazuje ilustrację z poszukiwaną potrawą, dokłada etykietę
(tu będzie zdjęcie)
Wariant 2: posiłki.
- rozkładam ilustracje w poszczególnych kategoriach,
- z pacjentem układam kolejno etykiety posiłków serwowanych w ciągu dnia,
- układamy w każdym posiłku wybrane przez dziecko/pacjenta potrawy,
- jeśli pacjent nie umie sam wybrać, podpowiadam informacje o smaku potrawy licząc, że trafię w jego preferencje smakowe.
- wybieramy śniadanie i napój,
- wybieramy obiad: zupę, drugie danie (mięso+dodatek), surówkę, napój,
- wybieramy podwieczorek +napój,
- wybieramy kolację+napój,
(tu będzie zdjęcie)
Wariant 3: kategoryzacja posiłki
- rozkładam etykiety posiłków, pacjent układa potrawy, które mogą się znaleźć w danym posiłku,
- pilnujemy, by były logiczne czyli raczej nie jemy kanapki na obiad itp.,
(tu będzie zdjęcie)
Wariant 4: kategoryzacja – smaki
- wybieram określone posiłki o zdecydowanym smaku: słony, słodki,
- przed pacjentem rozkładam etykiety: SŁONE, SŁODKIE,
- pacjent/dziecko zastanawia się nad smakiem posiłku i układa ilustrację na właściwe miejsce,
(tu będzie zdjęcie)
Wariant 5: kategoryzacja – temperatura
- wybieram określone posiłki o zdecydowanej temperaturze serwowania: ciepłe, zimne,
- przed pacjentem rozkładam etykiety: CIEPŁE, ZIMNE,
- pacjent/dziecko zastanawia się nad temperaturą posiłku i układa ilustrację na właściwe miejsce,
(tu będzie zdjęcie)
To bardzo ciekawe zajęcia.
- moi pacjenci dorośli często dopowiadają co lubią, co ich małżonkowie/żony itp.
- dzieciom ułatwia poznanie innych (niż ich ulubione) potraw,
- w trakcie zajęć często pojawia się dyskusja, produkcja mowy,
- w trakcie zajęć często pojawia się uczucie głodu (możliwe, że nie tylko u mnie 😉 ),
Pomoc można zakupić w sklepie Pracowni “Adrianna” Zapraszam.
Komentarze
Małgorzata
WITAM CZY MOGĘ ZAKUPIĆ ZESTAW-AFAZJA ORAZ MATERIAŁY PDF DO GŁOSKI K-G. POZDRAWIAM margola@wp.pl
Adrianna
Tak, zapraszam do sklepu – tu link do pomocy Kategoryzacja: https://www.pracownia-adrianna.pl/produkt/kategoryzacja-3-menu/ Pozostałe odnajdzie Pani w zakładce: Terapia innych głosek.
K – https://www.pracownia-adrianna.pl/produkt/terapia-gloski-k-1/
G – https://www.pracownia-adrianna.pl/produkt/terapia-gloski-g-1/