![Krowa pod jabłonią ;-) Wpis inny niż wszystkie. Taki trochę nie zawodowy, choć tylko trochę. Kiedy szukasz pomysłu na komunikację czemu nie iść w przepisy? Zwłaszcza deserów? I oto mam. Najpierw wymyśliłam ciasto. Przepis jest mój i tylko mój. Nie znajdziecie takiego samego w sieci. Nosi uroczą nazwę “Krowa pod jabłonią” Przepis: Duża blaszka do ciasta wyłożona papierem do […]](https://www.pracownia-adrianna.pl/wp-content/uploads/2020/05/97325403_3229000107131314_8853440825703530496_o.jpg)
Wpis inny niż wszystkie.
Taki trochę nie zawodowy, choć tylko trochę.
Kiedy szukasz pomysłu na komunikację czemu nie iść w przepisy?
Zwłaszcza deserów?
I oto mam. Najpierw wymyśliłam ciasto.

Przepis jest mój i tylko mój. Nie znajdziecie takiego samego w sieci.
Nosi uroczą nazwę “Krowa pod jabłonią”
Przepis:
Duża blaszka do ciasta wyłożona papierem do pieczenia:
– spód wykładamy herbatnikami,
– jabłka prażone (gotowiec, słoik 900 ml ) podgrzewamy
– 2 łyżeczki żelatyny rozrabiamy w 100 ml gorącej wody, mieszamy z jabłkami,
– na herbatniki wykładamy jabłka,
– potem znowu herbatniki,
– na herbatniki masa krówkowa (u mnie z Biedronki)
– śmietanę kremówkę 30% (duży kubek z Biedronki) ubijamy z 3 łyżkami cukru pudru.
– znowu dwie łyżeczki żelatyny rozrabiamy w 100 ml gorącej wody, schładzamy. Gdy wystygnie łączymy ze śmietaną.
– wykładamy na masę krówkową
– wstawiamy do lodówki.
Pyszne było już po trzech godzinach
Jutro będzie pewnie jeszcze pyszniejsze.
Tyle tytułem jak zrobić ciasto, ale nie byłabym sobą, gdybym nie włożyła tego ciasta w terapię.
Jeśli chcecie fajny materiał do ćwiczenia w rozumieniu czytanego tekstu, dziecka, które jeszcze nie czyta, mam dla Was cztery karty.
Dopowiem, karty nie są czysto w AAC – korzystałam ze zdjęć z Internetu, nie tylko z symboli programu.
Nie pracuję z dziećmi korzystającymi tylko z symboliki.
Jeśli Ci się takie karty przydadzą – zapraszam <3
Przebieg ćwiczenia:
- Oglądamy zdjęcie ciasta (a jeśli mamy ciasto, to oglądamy ciasto)
- Czytamy przepis jak je wykonać
- Wykonujemy ćwiczenie z karty nr 3 – wycinamy elementy i zgodnie z zapisem, układamy naklejając “składniki” od dołu strony”

- Zastanawiamy się skąd pochodzi tytuł analizując materiał z katy nr 4

Jak zdobyć karty?
Wystarczy dobre słowo w komentarzu i adres email. Adres nie będzie widoczny.
Komentarze
magda
suuuper!!! poproszę
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Beata
ŚWIETNY PRZEPIS I SUPER ZASTOSOWANIE LOGOPEDYCZNE!
Na pewno przepis wypróbuję w kuchni, a może kiedyś odważę się wypróbować dostosowanie logopedyczne na zajęciach. Poproszę i dziękuję!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty