Na jednej z grup FB znalazłam inspirację  do stworzenia pomocy,
która może pomóc moim podopiecznym
w zapamiętaniu, że jest liczba pojedyncza i mnoga,
Na jednej z grup FB znalazłam inspirację  do stworzenia pomocy,
która może pomóc moim podopiecznym
w zapamiętaniu, że jest liczba pojedyncza i mnoga,
a co za tym idzie – inaczej mówimy.
Co prawda pokazana pomoc autorstwa Angeliki Pozerskiej
dotyczyła innego aspektu,
ale zainspirowała mnie, by stworzyć pomoc,
potrzebną do ćwiczenia pojęcia liczby pojedynczej i mnogiej,
 a co za tym idzie – nazwanie rzeczownika w liczbie pojedynczej i mnogiej.
Ta sama pomoc pomoże mi też przejść od wymiaru 3D – zabawka,
do 2D – obrazki
i w efekcie do zdania.
 
Przebieg ćwiczenia:
1. Ustawiam na łące zwierzę – no dobra – łąkę udaje zielony mop 😉
2. Budujemy zdanie na karcie pracy: Na łące jest krowa. (dziecko dokleja obrazek krowy)
3 Następnie dostawiam drugą krowę i budujemy nowe zdanie: Na łące są krowy.
4. Wskazuję dziecku na różnicę w zapisie wyrazów – jest – są, krowa – krowy.
5. Przeliczamy i mówimy: jedna krowa, dwie krowy.

Analogicznie pracujemy na pozostałych zwierzętach.

Kiedy już mamy opracowane układanie zdań
przy pomocy figurek i …zielonego mopa udającego łąkę
odkładam zabawki,  a na łące – kartce układam ilustracje
i zaczynamy od nowa budowanie zdań.

PS.
Moje dzieci nie korzystają z samej komunikacji wspomagającej.
Mają Opóźniony Rozwój Mowy lub deficyty o charakterze afatycznym.
Takie pomoce znacznie ułatwiają nam programowanie języka.

Komentarze

  • Artur
    Artur
    Odpowiedz

    Świetny artykuł Pani Adrianno!!! 🙂 Cudna jest ta nowa Stronka:)!!!

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Bardzo dziękuję 🙂

  • Gosia
    Gosia
    Odpowiedz

    Pani Adrianno, fajną stworzyła Pani pomoc, poproszę o przesłanie. Pozdrawiam serdecznie

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked (required)

Pracownia Adrianny