O mojej modyfikacji planszy do grania z udziałem klocków LEGO pisałam tutaj. Od kilku dni wróciły do łaski i na poczekaniu dorobiłam nowy materiał wyrazowo obrazkowy i przy okazji nowe zdjęcia. Przy pomocy tej gry możesz utrwalić wszystko. Zależy co będzie na kartonikach. Osobiście ćwiczę artykulację głosek, ale pracuję też nad: karteczkami z prostymi wyrazami […]

O mojej modyfikacji planszy do grania z udziałem klocków LEGO pisałam tutaj.

Od kilku dni wróciły do łaski i na poczekaniu dorobiłam nowy materiał wyrazowo obrazkowy i przy okazji nowe zdjęcia.

Przy pomocy tej gry możesz utrwalić wszystko. Zależy co będzie na kartonikach.

Osobiście ćwiczę artykulację głosek, ale pracuję też nad:

  • karteczkami z prostymi wyrazami do czytania,
  • karteczkami z wyrazami wielosylabowymi do wyklaskiwania,
  • karteczkami z prostymi przykładami liczenia pamięciowego w zakresie 10 i 20.

Cel ćwiczeń:

  • automatyzacja ćwiczonej głoski,
  • nauka dodawania (1,2,3,4),
  • nauka przeliczania, porównywania kto więcej,
  • ćwiczenia małej motoryki (odpinanie i wpinanie klocków),
  • klasyfikacja wg jednej cechy – kolor,
  • zdrowa rywalizacja 😉

Rzucamy kostką i przenosimy się na wybrane pole odliczając 1,2,3,4  (tylko tyle można wyrzucić na tej kostce).

Rzucamy kostką do … tacy.

To mój patent, by jednak schodzenie pod stół zostawić na inne zajęcia. Dzięki temu kostka jest ZAWSZE na stole.


Analizujemy pole na jakim się zatrzymaliśmy: czy dodajemy, czy odejmujemy i ile klocków.

Doczepianie klocków to też element terapii ręki.

Po wykonaniu działania (dopięciu lub odpięciu klocków) sięgam po kartonik z ilustracją. Wybieram tyle karteczek ile klocków było doczepianych/odczepianych. Dziecko nazywa – jeśli zna materiał, lub powtarza po mnie.


Na ten moment mam przygotowany materiał wyrazowo-obrazkowy do głosek:

– [s],

– [cz],

– [r -w ustawieniu: tr, dr].

W każdym zestawie są trzy plansze po 12 obrazków czyli 36 wyrazów z ćwiczoną głoską. Wśród wyrazów są rzeczowniki i czasowniki.

Na zdjęciu jedna z trzech kart z pakietu ilustracji do głoski [cz].

Kartoniki są dość duże, opracowane w moim ulubionym programie Boardmaker.


Gra trwa w najlepsze. To jedyna gra, w której:

  • fajnie jest wyrzucić jedynkę, gdy następne pole daje 3 klocki 😉
  • manipulacja klockami sprawia, że dzieci bardzo uważnie dodają lub odejmują.

Po dotarciu do mety sprawdzamy ile klocków ma każdy gracz. Kto ma więcej.

Jak widać, przegrałam.

Układamy obok siebie zbudowane ludziki i sprawdzamy, o ile klocków jest wyższy wygrany ludzik.


Na zakończenie zajęć układam karty z materiałem wyrazowym w planszę do gry. Gramy, powtarzamy.

Na moją planszę wkradł się błąd, ale już poprawiłam.

Dziecko zabiera do domu trzy karty z materiałem ćwiczonym na zajęciach. Tu akurat ćwiczyliśmy głoskę [cz].


Gdy gram z dziewczynkami – najczęściej wybierają Lego Friends, chłopcy wybierają technicznego ludzika. w zestawie mam i takie i takie 😉


Oryginalną planszę można pobrać stąd klikając na obrazku prawym klawiszem myszy. (wybierz opcję “zapisz jako”).

Karteczki samoprzylepne ułatwią tłumaczenie pól, chyba, że pasuje Ci w tej wersji 😉


Jeśli chcesz wejść w posiadanie moich zestawów zostaw dobre słowo w komentarzu i adres e-mail. Nie będzie widoczny.


Twoja opinia będzie dla mnie miłą rekompensatą za czas poświęcony na opisanie zajęć. Dziękuję.

  • Justyna
    Justyna
    Odpowiedz

    Jak zwykle kreatywnie…Pani Adrianno! Pozdrawiam serdecznie

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Liliana
    Liliana
    Odpowiedz

    Super zabawa. Pozdrawiam

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Sylwia
    Sylwia
    Odpowiedz

    Super pomysł. Na pewno wykorzystam w pracy.
    Pozdrawiam

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

    • Monika
      Monika
      Odpowiedz

      Zainspirowała mnie Pani do pracy z moim małym pacjentem, który uwielbia klocki. Dziękuję

      • Adrianna
        Adrianna
        Odpowiedz

        Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Joanna
    Joanna
    Odpowiedz

    Super pomysł z tacką.Chętnie wykorzystam.Dziękuję za inspiracje.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked (wymagane)

Koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kwota częściowa
0.00 
Całkowita kwota
0.00 
0
Pracownia Adrianna