Kolejna pomoc, która może urozmaicić etap ćwiczeń nad głoską [r]
realizowaną po głoskach [t,d].
O tym, jak pracuję nad artykulacją głoski [r] pisałam tu.
Poznajcie moją nową pomoc 😉
Ilustracje pochodzą z Internetu, zdania i pomysł mojego autorstwa.
Przebieg zajęć:
- Kładę przed dzieckiem trzy karty pracy – dwie z ilustracjami, jedną ze zdaniami.
2. Odczytuję zdanie. (Dziecko zapisuje cyfrę porządkową przy każdym odczytywanym przeze mnie zdaniu).
3. Dziecko powtarza po mnie zdanie (jeśli jest na etapie TD/DD zamiast TR/DR – mówi TD/DD;
jeśli mamy już TR/DR realizuje TR/DR.
4. Po powtórzeniu zdania ogląda ilustracje szukając tej, której treść zawiera się w zdaniu. Przy ilustracji zapisuje cyfrę.
Zadanie wydaje się łatwe, ale zdania skonstruowane są tak, by usprawniać pamięć słuchową, rozumienie i analizę.
np.
- Zdanie o trębaczu każde zaznaczyć trąbkę,
- Zdanie o podróżnym wskazuje na drogowskaz.
- Zdanie o trawie mówi też o traszce i trutniu.
- Zdanie o wydrze wskazuje na kołdrę.
- Zdanie o trampkach wskazuje na strumyk
Trzeba dobrze zrozumieć zdanie, by wskazać właściwy obrazek.
Dziecko eliminuje ze zdania wyrazy, których nie ma na ilustracjach.
Moje dzieci bardzo lubią tego typu materiał.
Możesz wejść w posiadanie mojego opracowania.
Wystarczy – jak zawsze – zostawić dobre słowo w komentarzu i adres (adres nie będzie widoczny)
Agata
Dobre pomysły na atrakcyjne zajęcia dla opornych uczniów.Dziękuję
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Kasia
Jak zawsze rewelacja 😁
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Sylwia
Oprócz ćw głoski r, świetna propozycja do ćw uwagi słuchowej, koncentracji. Bardzo dobry, kolejny pomysł.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉 Cieszę się, że widać moją miłość do ćwiczeń funkcji słuchowych.
Aga
Jak zwykle fajne pomysly i faktycznie wcale nie najlatwiejsze zdania..pozdrawiam😀
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Katarzyna
Świetne zdania. Bardzo lubię właśnie takie, które nie są jednoznaczne. Obecnie mam chwile zwątpienia, ponieważ mam trzech pacjentów, z którymi (jako któryś z kolei logopeda) walczę o r. Raz na miesiąc powie w jednym wyrazie tr, a potem znowu to samo. Więc szukam dla nich nieustannie nowych pomocy, bo sami mają w domu opasłe tomiska kserówek i po kilka zeszytów. Pomoc bardzo byłaby dla mnie przydatna.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Agnieszka
Super pomysł:) Poproszę:)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Katarzyna
Pomocy do r nigdy za wiele. Poproszę. Dziękuję. 😊
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Aga
Jak zwykle świetny pomysł na zajęcia!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Ula
Jak zawsze świetna pomoc! Z góry dziękuję, że dzieli się Pani swoimi pomocami i inspiruje innych w pracy:)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Stasia
Jak zwykle super pomoc dla dzieci. Pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Stasia
super pomoc dla dzieci. Pozdrawiaml
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Karina
Bardzo przydatne pomoce do zajęć.polecam stronke;)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Ela
Super pomysły, gratuluje 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Kamila
Super pomysł 🙂 Jak zwykle chętnie przygarnę 😉
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Marta
Kolejny raz proszę o materiały 🙂 rewelacyjne urozmaicenie zajęć 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Beata
I ja się przyłączam do prośby o wysłanie. 🙂
Adrianna
Proszę zajrzeć do poczty
Liliana
Jak zawsze super pomoc!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Liliana
Jak zawsze świetna pomoc!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Joanna
Proszę o pomoc 🙂 Myślę, że przyda się w nowym roku szkolnym.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Monika
bardzo ciekawy materiał, pomocy do głoski “r” nigdy za dużo 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂
Katarzyna
Kolejny post z ciekawą i atrakcyjną dla dzieci propozycją. 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Karolina
Świetna pomoc! Nie tylko utrwala głoskę [r], ale wspomaga również koncentrację uwagi i myślenie 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Beata
Super pomysły , pracuję w podobny sposób, ale nowego spojrzenia nigdy za wiele. Wypróbuję w tym roku szkolnym. Dziękuję
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Marzi
Super 🙂 Kolejny raz proszę o materiały. .. 🙂 Dziękuję, że dzieli się Pani swoimi pomysłami
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Ewa
Kreatywność, chęć dzielenia się z innymi – jestem pod wrażeniem i dziękuję.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
logopestka.pl
Świetny pomysł! 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Agnieszka
Świetna pomoc – tym bardziej, że czasem trudno wymyślić coś atrakcyjnego dla starszego już dziecka. Będę wdzięczna za udostępnienie 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Alina
Naprawdę ciekawa i oryginalna pomoc 🙂 Dziękuję za dzielenie się 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Aleksandra
Ciekawa pomoc.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Marta
Od grupy na Fb do bloga. Szukam czegoś dla czytających dzieciaków, chętnie bym zgarnęła taką pomoc 🙂
Pozdrawiam i gratuluję
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Beata
Bardzo ciekawy pomysł, dodatkowo ćwiczy logiczne myślenie. 🙂🌷 Z góry dziękuję.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Monika
Rewelacja, proszę o więcej…
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Zuzanna
Pomysły są rewelacyjne i atrakcyjne dla dzieci.:) Najbardziej lubię takie wielowymiarowe pomoce.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Iwona
Świetna pomoc, zwłaszcza w terapii nieco starszych dzieci. Można wykorzystać ją na wiele sposobów. Gratuluję pomysłu.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.