Kolejna pomoc, która może urozmaicić etap ćwiczeń nad głoską [r] realizowaną po głoskach [t,d]. O tym, jak pracuję nad artykulacją głoski [r] pisałam tu. Poznajcie moją nową pomoc 😉 Ilustracje pochodzą z Internetu, zdania i pomysł mojego autorstwa. Przebieg zajęć: Kładę przed dzieckiem trzy karty pracy – dwie z ilustracjami, jedną ze zdaniami. 2. Odczytuję […]

Kolejna pomoc, która może urozmaicić etap ćwiczeń nad głoską [r]

realizowaną po głoskach [t,d].

O tym, jak pracuję nad artykulacją głoski [r] pisałam tu.


Poznajcie moją nową pomoc 😉


Ilustracje pochodzą z Internetu, zdania i pomysł mojego autorstwa.


Przebieg zajęć:

  1. Kładę przed dzieckiem trzy karty pracy – dwie z ilustracjami, jedną ze zdaniami.

2. Odczytuję zdanie. (Dziecko zapisuje cyfrę porządkową przy każdym odczytywanym przeze mnie zdaniu).

3. Dziecko powtarza po mnie zdanie (jeśli jest na etapie TD/DD zamiast TR/DR – mówi TD/DD;

jeśli mamy już TR/DR realizuje TR/DR.

4. Po powtórzeniu zdania ogląda ilustracje szukając tej, której treść zawiera się w zdaniu. Przy ilustracji zapisuje cyfrę.



Zadanie wydaje się łatwe, ale zdania skonstruowane są tak, by usprawniać pamięć słuchową, rozumienie i analizę.

np.

  1. Zdanie o trębaczu każde zaznaczyć trąbkę,
  2. Zdanie o podróżnym wskazuje na drogowskaz.
  3. Zdanie o trawie mówi też o traszce i trutniu.
  4. Zdanie o wydrze wskazuje na kołdrę.
  5. Zdanie o trampkach wskazuje na strumyk

Trzeba dobrze zrozumieć zdanie, by wskazać właściwy obrazek.

Dziecko eliminuje ze zdania wyrazy, których nie ma na ilustracjach.


Moje dzieci bardzo lubią tego typu materiał.


Możesz wejść w posiadanie mojego opracowania.

Wystarczy – jak zawsze – zostawić dobre słowo w komentarzu i adres (adres nie będzie widoczny)

  • Agata
    Agata
    Odpowiedz

    Dobre pomysły na atrakcyjne zajęcia dla opornych uczniów.Dziękuję

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

    • Kasia
      Kasia
      Odpowiedz

      Jak zawsze rewelacja 😁

      • Adrianna
        Adrianna
        Odpowiedz

        Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

        • Sylwia
          Sylwia
          Odpowiedz

          Oprócz ćw głoski r, świetna propozycja do ćw uwagi słuchowej, koncentracji. Bardzo dobry, kolejny pomysł.

          • Adrianna
            Adrianna

            Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉 Cieszę się, że widać moją miłość do ćwiczeń funkcji słuchowych.

  • Aga
    Aga
    Odpowiedz

    Jak zwykle fajne pomysly i faktycznie wcale nie najlatwiejsze zdania..pozdrawiam😀

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

  • Katarzyna
    Katarzyna
    Odpowiedz

    Świetne zdania. Bardzo lubię właśnie takie, które nie są jednoznaczne. Obecnie mam chwile zwątpienia, ponieważ mam trzech pacjentów, z którymi (jako któryś z kolei logopeda) walczę o r. Raz na miesiąc powie w jednym wyrazie tr, a potem znowu to samo. Więc szukam dla nich nieustannie nowych pomocy, bo sami mają w domu opasłe tomiska kserówek i po kilka zeszytów. Pomoc bardzo byłaby dla mnie przydatna.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

  • Agnieszka
    Agnieszka
    Odpowiedz

    Super pomysł:) Poproszę:)

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

      • Katarzyna
        Katarzyna
        Odpowiedz

        Pomocy do r nigdy za wiele. Poproszę. Dziękuję. 😊

        • Adrianna
          Adrianna
          Odpowiedz

          Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Aga
    Aga
    Odpowiedz

    Jak zwykle świetny pomysł na zajęcia!

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

  • Ula
    Ula
    Odpowiedz

    Jak zawsze świetna pomoc! Z góry dziękuję, że dzieli się Pani swoimi pomocami i inspiruje innych w pracy:)

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

  • Stasia
    Stasia
    Odpowiedz

    Jak zwykle super pomoc dla dzieci. Pozdrawiam

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

  • Stasia
    Stasia
    Odpowiedz

    super pomoc dla dzieci. Pozdrawiaml

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

  • Karina
    Karina
    Odpowiedz

    Bardzo przydatne pomoce do zajęć.polecam stronke;)

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

  • Ela
    Ela
    Odpowiedz

    Super pomysły, gratuluje 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

  • Kamila
    Kamila
    Odpowiedz

    Super pomysł 🙂 Jak zwykle chętnie przygarnę 😉

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

  • Marta
    Marta
    Odpowiedz

    Kolejny raz proszę o materiały 🙂 rewelacyjne urozmaicenie zajęć 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

  • Beata
    Beata
    Odpowiedz

    I ja się przyłączam do prośby o wysłanie. 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Proszę zajrzeć do poczty

  • Liliana
    Liliana
    Odpowiedz

    Jak zawsze super pomoc!

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

  • Liliana
    Liliana
    Odpowiedz

    Jak zawsze świetna pomoc!

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

  • Joanna
    Joanna
    Odpowiedz

    Proszę o pomoc 🙂 Myślę, że przyda się w nowym roku szkolnym.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Monika
    Monika
    Odpowiedz

    bardzo ciekawy materiał, pomocy do głoski “r” nigdy za dużo 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Katarzyna
    Katarzyna
    Odpowiedz

    Kolejny post z ciekawą i atrakcyjną dla dzieci propozycją. 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty

  • Karolina
    Karolina
    Odpowiedz

    Świetna pomoc! Nie tylko utrwala głoskę [r], ale wspomaga również koncentrację uwagi i myślenie 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Beata
    Beata
    Odpowiedz

    Super pomysły , pracuję w podobny sposób, ale nowego spojrzenia nigdy za wiele. Wypróbuję w tym roku szkolnym. Dziękuję

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Marzi
    Marzi
    Odpowiedz

    Super 🙂 Kolejny raz proszę o materiały. .. 🙂 Dziękuję, że dzieli się Pani swoimi pomysłami

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Ewa
    Ewa
    Odpowiedz

    Kreatywność, chęć dzielenia się z innymi – jestem pod wrażeniem i dziękuję.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked (required)

Pracownia Adrianny