Słuch fonemowy od zawsze był moim konikiem. Zwłaszcza ta zależność, że nie będzie czytania, jeśli dziecko nie potrafi wysłuchać głosek i sylab.
Przygotowałam kartę pracy do wysłuchiwania początkowej sylaby w nagłosie wyrazowym.
Pracujemy nad wysłuchaniem, czy dany wyraz (przedstawiony na obrazku) zaczyna się na PA, PO czy PU.
W ćwiczeniu mam niepodpisane obrazki, by moje dzieci nie odgadywały za pomocą wyszukiwania tożsamości literowych.
Wariant 1
- kładę przed dzieckiem dwie plansze z sylabami: PA, PU
- analizujemy zawartość ilustracji
- ćwiczymy wysłuchiwanie początkowej sylaby,
- doklejamy ilustrację na właściwą planszę.
- w przypadku trudności wspomagamy się odbiciem w lustrze podczas artykulacji sylaby,
Materiału obrazkowego jest więcej niż miejsca do wklejenia, by pobudzić dziecko do odkrycia i poszukiwania, do komunikacji.
Wariant 2
- kładę przed dzieckiem trzy plansze:
- pracujemy dalej tak jak w wariancie 1,
Na następnych zajęciach pracujemy nad pozostałymi sylabami (PE, PY, PI).
Pomoc podzielona jest na dwie części:
Czytanie – 2
Czytanie – 3.
Wydrukowane, zalaminowane, rozcięte mieszczą się w jedną kopertę (na zatrzask):
Obie części możesz zakupić w moim sklepie Czytanie – 2, Czytanie – 3
Komentarze
AGNIESZKA
Dzień dobry Jestem mamą trójki dzieci. Moja najstarsza córka z łatwością poznaje poszczególne paradygmaty ale mój młodszy syn ma wielkie trudnośći brakuje mi już pomysłów na Paradygmat P bardzo bym była wdzięczna o przesłanie mi na meila tych pomocy pozd
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Agnieszka
Super że są wśród nas nauczyciele z pasją Pani Ado tak dalej ! Proszę o materiały czytanie 2i 3 bym mogła choć trochę moje maleństwo wprowadzić w świat czytania pozd
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.