Słuch fonemowy od zawsze był moim konikiem. Zwłaszcza ta zależność, że nie będzie czytania, jeśli dziecko nie potrafi wysłuchać głosek i sylab. Przygotowałam kartę pracy do wysłuchiwania początkowej sylaby w nagłosie wyrazowym. Pracujemy nad wysłuchaniem, czy dany wyraz (przedstawiony na obrazku) zaczyna się na PA, PO czy PU. W ćwiczeniu mam niepodpisane obrazki, by moje […]

Słuch fonemowy od zawsze był moim konikiem. Zwłaszcza ta zależność, że nie będzie czytania, jeśli dziecko nie potrafi wysłuchać głosek i sylab.

Przygotowałam kartę pracy do wysłuchiwania początkowej sylaby w nagłosie wyrazowym.

Pracujemy nad wysłuchaniem, czy dany wyraz (przedstawiony na obrazku) zaczyna się na PA, PO czy PU.

W ćwiczeniu mam niepodpisane obrazki, by moje dzieci nie odgadywały za pomocą wyszukiwania tożsamości literowych.

Wariant 1

  • kładę przed dzieckiem dwie plansze z sylabami: PA, PU
  • analizujemy zawartość ilustracji
  • ćwiczymy wysłuchiwanie początkowej sylaby,
  • doklejamy ilustrację na właściwą planszę.
  • w przypadku trudności wspomagamy się odbiciem w lustrze podczas artykulacji sylaby,

Materiału obrazkowego jest więcej niż miejsca do wklejenia, by pobudzić dziecko do odkrycia i poszukiwania, do komunikacji.

Wariant 2

  • kładę przed dzieckiem trzy plansze:
  • pracujemy dalej tak jak w wariancie 1,

Na następnych zajęciach pracujemy nad pozostałymi sylabami (PE, PY, PI).

Pomoc podzielona jest na dwie części:

Czytanie – 2

Czytanie – 3.

Wydrukowane, zalaminowane, rozcięte mieszczą się w jedną kopertę (na zatrzask):

Obie części możesz zakupić w moim sklepie Czytanie – 2, Czytanie – 3

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked (wymagane)

Koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kwota częściowa
0.00 
Całkowita kwota
0.00 
0
Pracownia Adrianna