![Paradygmat PA, PO, PY Słuch fonemowy od zawsze był moim konikiem. Zwłaszcza ta zależność, że nie będzie czytania, jeśli dziecko nie potrafi wysłuchać głosek i sylab. Dziś zaczynam naukę czytania z pewnym smykiem, któremu trochę trudniej z racji zaburzeń, które mu towarzyszą od urodzenia. Opórcz niego mam w Pracowni dzieci z afazją. Im też znacznie trudniej. Przygotowałam kartę pracy […]](https://www.pracownia-adrianna.pl/wp-content/uploads/2020/02/87436317_2816608245044284_5643887227978121216_o.jpg)
Słuch fonemowy od zawsze był moim konikiem. Zwłaszcza ta zależność, że nie będzie czytania, jeśli dziecko nie potrafi wysłuchać głosek i sylab.
Dziś zaczynam naukę czytania z pewnym smykiem, któremu trochę trudniej z racji zaburzeń, które mu towarzyszą od urodzenia. Opórcz niego mam w Pracowni dzieci z afazją. Im też znacznie trudniej.
Przygotowałam kartę pracy do wysłuchiwania początkowej sylaby w nagłosie wyrazowym.
Pracujemy nad wysłuchaniem, czy dany wyraz (przedstawiony na obrazku) zaczyna się na PA, PO czy PY.
W ćwiczeniu mam podpisane obrazki, ale mam też niepodpisane, by moje dzieci nie odgadywały za pomoca wyszukiwania tożsamości literowych.

Przebieg ćwiczenia:
- kładę przed dzieckiem trzy plansze z sylabami: PA, PO, PY
- analizujemy zawartość ilustracji
- ćwiczymy wysłuchiwanie początkowej sylaby,
- doklejamy ilustrację na właściwą planszę.
- w przypadku trudności wspomagamy się odbiciem w lustrze podczas artykulacji sylaby,
Na następnych zajęciach pracujemy nad pozostałymi sylabami (PE, PU, PI).
Materiał autorski, opracowany w programie Boardmaker.
Jeśli chcesz wejść w posiadanie kart pracy z PA, PO, PY zostaw dobre słowo w komentarzu i adres e-mail (nie będzie widoczny).
Agnieszka
Jak zwykle inspirująca pomoc. Bardzo lubię urozmaicać swoją pracę pracując pomocami stworzonymi przez Pracownia – Adrianna 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Anna
Pomocne, jak zawsze 😉
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Małgosia
Baaardzo mi sie przyda😚
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Marzena
Bardzo przydatna pomoc. Gratuluję 😊
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Patrycja
Bede bardzo wdzieczna za te karty pracy, cudowna pomoc do nauki czytania🙏
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Ewa
Piękna pomoc, pomysłowa -poproszę -4xP
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Jola
JEST PANI KOPALNIĄ POMYSŁÓW!!!!. POZDRAWIAM .
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Sabina
Cudne pomysły 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Magda
Bardzo ciekawe ćwiczenia, natknęłam się przez przypadek ale już wiem że będę chciała z nich korzystać 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Sylwia
Bardzo dobra pomoc-jak zawsze! Chętnie skorzystam. Dziękuję.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Jagoda
Wspaniały pomysł. Chętnie wykorzystam u siebie na zajęciach, bo właśnie mam sylaby z “P”.
Dobrze jest mieć osoby, od których można czerpać inspirację do pracy terapeutycznej. Pozdrawiam!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Elżbieta
Świetny pomysł. Super!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Aneta
Świetna pomoc!!!
Będę bardzo wdzięczna za jej przesłanie.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Gosia
Inspirujące zajęcia i bardzo pożyteczne, poproszę materiał
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Anett
Móc korzystać z Pani pomocy to zaszczyt. Wspaniałe pomysły.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Agnieszka
Bardzo mi się przyda na kolejne zajęcia, będę wdzięczna za przesłanie. Właśnie czegoś takiego szukałam:-)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Ola
Kolejna ciekawa zabawa w oczach dziecka:)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Marzena
Dzień dobry. Chętnie skorzystam z kolejnego pomysłu pomagającego dzieciakom z trudnościami w czytaniu. Mam takich coraz więcej i coraz więcej zaniepokojonych tym rodziców. Cieszę się, że reagują szybko, zanim problem zniechęci dziecko do czytania. Pozdrawiam.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Magda
Moj dwujęzyczny syn ma problemy ze sluchem fonemowym, wiec takie cwiczenia byłyby jak zloto. Ciężarówka z Pani szablonu swietnie nam sluzy do nauki sylab, wiec oby tu bylo tak samo.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Beata
Pani Ado poproszę o ten wspaniały materialL
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
OLa
pomoc bardzo potrzebna na wszystkie zajęcia z dziećmi od klasy ,,0” do 3.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Paulina
Dzień dobry, jeśli jeszcze jest możliwość otrzymania materiałów, to poproszę, będę Pani bardzo wdzięczna. I z góry dziękuję!:)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Żaneta
Witam, super pomoc. Zaczynam z synem przygodę czytania, pani pomoc uatrakcyjni zabawę.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Asia
Witam serdecznie. Dziękuję za inspirujący pomysł. To na pewno urozmaici zabawy z dzieckiem, z którym pracuję Metodą Krakowską właśnie nad paradygmatem PA. Pozdrawiam życząc wszystkiego dobrego w Nowym Roku 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Świetny pomysł na zabawę i naukę z dzieckiem w domu!
Pracę bardzo pomocne!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Kasia
Bardzo pomocne ćwiczenia. Niedawno zaczęliśmy naszą przygodę z czytaniem więc pomoce bardzo przydatne.
Maria
Męczymy się właśnie nad słuchem fonemowym i czytaniem. Czy mogłabym poprosić o pomoce? Bardzo dziękuję.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Daria
Świetna pomoc! Gratuluję pomysłu 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Anna
Wspaniała pomoc, bardzo proszę o przesłanie.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Sara
Świetna pomoc! Jeżeli jest jeszcze taka możliwość proszę o przesłanie materiałów.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Martyna
Bardzo ciekawe pomysły. Na pewno przydadzą się w pracy. Pozdrawiam.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Katarzyna
super pomysły
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Katarzyna
extra pomysły.. wykorzystam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Bożena
Bardzo przydatne materiały. Podziwiam za kreatywność. Poproszę o przesłanie
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Oktawia
Bardzo prosta i trafiona pomoc edukacyjna. Super pomysł!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Katarzyna
Nie wpadłam na ten pomysł, a właśnie mój maluch ma problem z nagłosem sylabowym, dziękuję za inspirację
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Weronika
Świetna pomoc i piękna grafika! Dopiero zaczęłam pracę jako logopeda i Pani wpisy są bardzo inspirujące,będę bardzo wdzięczna za podzielenie się materiałami:)
Asia
Nauka przez zabawę. Coś wspaniałego. Świetna robota proszę Pani!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Krystyna
Super pomysł, poproszę
Ewa
Świetna pomoc! Będę bardzo wdzięczna za jej przesłanie.
Anna
Świetny pomysł na pracę z dzieckiem 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Magdalena
Kolejna super pomoc! Będę wdzieczna za przesłanie materiałów.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Karolina
Kolejna wspaniała pomoc 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Agnieszka
Bardzo dziękuję za tą pomoc. Synowi trudno odnieść nic nie znaczące slaby. Pokazanie związku z wyrazami i realnymi przedmiotami na pewno to ułatwi.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Dominika
Świetne ćwiczenie!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Jolanta
Szukam inspirujących pomysłów. Jeśli jest jeszcze możliwość pozyskania pomocy to poproszę.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.