Słuch fonemowy od zawsze był moim konikiem. Zwłaszcza ta zależność, że nie będzie czytania, jeśli dziecko nie potrafi wysłuchać głosek i sylab. Dziś zaczynam naukę czytania z pewnym smykiem, któremu trochę trudniej z racji zaburzeń, które mu towarzyszą od urodzenia. Opórcz niego mam w Pracowni dzieci z afazją. Im też znacznie trudniej. Przygotowałam kartę pracy […]

Słuch fonemowy od zawsze był moim konikiem. Zwłaszcza ta zależność, że nie będzie czytania, jeśli dziecko nie potrafi wysłuchać głosek i sylab.

Dziś zaczynam naukę czytania z pewnym smykiem, któremu trochę trudniej z racji zaburzeń, które mu towarzyszą od urodzenia. Opórcz niego mam w Pracowni dzieci z afazją. Im też znacznie trudniej.

Przygotowałam kartę pracy do wysłuchiwania początkowej sylaby w nagłosie wyrazowym.

Pracujemy nad wysłuchaniem, czy dany wyraz (przedstawiony na obrazku) zaczyna się na PA, PO czy PY.

W ćwiczeniu mam podpisane obrazki, ale mam też niepodpisane, by moje dzieci nie odgadywały za pomoca wyszukiwania tożsamości literowych.

Przebieg ćwiczenia:

  • kładę przed dzieckiem trzy plansze z sylabami: PA, PO, PY
  • analizujemy zawartość ilustracji
  • ćwiczymy wysłuchiwanie początkowej sylaby,
  • doklejamy ilustrację na właściwą planszę.
  • w przypadku trudności wspomagamy się odbiciem w lustrze podczas artykulacji sylaby,

Na następnych zajęciach pracujemy nad pozostałymi sylabami (PE, PU, PI).

Materiał autorski, opracowany w programie Boardmaker.

Jeśli chcesz wejść w posiadanie kart pracy z PA, PO, PY zostaw dobre słowo w komentarzu i adres e-mail (nie będzie widoczny).

  • Agnieszka
    Agnieszka
    Odpowiedz

    Jak zwykle inspirująca pomoc. Bardzo lubię urozmaicać swoją pracę pracując pomocami stworzonymi przez Pracownia – Adrianna 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

      • Anna
        Anna
        Odpowiedz

        Pomocne, jak zawsze 😉

        • Adrianna
          Adrianna
          Odpowiedz

          Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty

      • Beata
        Beata
        Odpowiedz

        Bardzo pomysłowa pomoc, będę wdzięczna za udostępnienie 😊

        • Adrianna
          Adrianna
          Odpowiedz

          Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

    • Basia
      Basia
      Odpowiedz

      Świetny materiał, prosty, a jednocześnie pomysłowy i do wykorzystania na kilka sposobów 🙂

      • Adrianna
        Adrianna
        Odpowiedz

        Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Małgosia
    Małgosia
    Odpowiedz

    Baaardzo mi sie przyda😚

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Marzena
    Marzena
    Odpowiedz

    Bardzo przydatna pomoc. Gratuluję 😊

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Patrycja
    Patrycja
    Odpowiedz

    Bede bardzo wdzieczna za te karty pracy, cudowna pomoc do nauki czytania🙏

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Ewa
    Ewa
    Odpowiedz

    Piękna pomoc, pomysłowa -poproszę -4xP

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Jola
    Jola
    Odpowiedz

    JEST PANI KOPALNIĄ POMYSŁÓW!!!!. POZDRAWIAM .

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

    • Justyna
      Justyna
      Odpowiedz

      Jak zawsze inspirujące ☺️jak bardzo ważne są ćwiczenia słuchu fonemowego💪

      • Adrianna
        Adrianna
        Odpowiedz

        Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Sabina
    Sabina
    Odpowiedz

    Cudne pomysły 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Magda
    Magda
    Odpowiedz

    Bardzo ciekawe ćwiczenia, natknęłam się przez przypadek ale już wiem że będę chciała z nich korzystać 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Sylwia
    Sylwia
    Odpowiedz

    Bardzo dobra pomoc-jak zawsze! Chętnie skorzystam. Dziękuję.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Jagoda
    Jagoda
    Odpowiedz

    Wspaniały pomysł. Chętnie wykorzystam u siebie na zajęciach, bo właśnie mam sylaby z “P”.
    Dobrze jest mieć osoby, od których można czerpać inspirację do pracy terapeutycznej. Pozdrawiam!

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Elżbieta
    Elżbieta
    Odpowiedz

    Świetny pomysł. Super!

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Aneta
    Aneta
    Odpowiedz

    Świetna pomoc!!!
    Będę bardzo wdzięczna za jej przesłanie.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Gosia
    Gosia
    Odpowiedz

    Inspirujące zajęcia i bardzo pożyteczne, poproszę materiał

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Anett
    Anett
    Odpowiedz

    Móc korzystać z Pani pomocy to zaszczyt. Wspaniałe pomysły.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Agnieszka
    Agnieszka
    Odpowiedz

    Bardzo mi się przyda na kolejne zajęcia, będę wdzięczna za przesłanie. Właśnie czegoś takiego szukałam:-)

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Ola
    Ola
    Odpowiedz

    Kolejna ciekawa zabawa w oczach dziecka:)

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty

  • Marzena
    Marzena
    Odpowiedz

    Dzień dobry. Chętnie skorzystam z kolejnego pomysłu pomagającego dzieciakom z trudnościami w czytaniu. Mam takich coraz więcej i coraz więcej zaniepokojonych tym rodziców. Cieszę się, że reagują szybko, zanim problem zniechęci dziecko do czytania. Pozdrawiam.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty

  • Magda
    Magda
    Odpowiedz

    Moj dwujęzyczny syn ma problemy ze sluchem fonemowym, wiec takie cwiczenia byłyby jak zloto. Ciężarówka z Pani szablonu swietnie nam sluzy do nauki sylab, wiec oby tu bylo tak samo.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty

  • Beata
    Beata
    Odpowiedz

    Pani Ado poproszę o ten wspaniały materialL

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty

  • OLa
    OLa
    Odpowiedz

    pomoc bardzo potrzebna na wszystkie zajęcia z dziećmi od klasy ,,0” do 3.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty

  • Paulina
    Paulina
    Odpowiedz

    Dzień dobry, jeśli jeszcze jest możliwość otrzymania materiałów, to poproszę, będę Pani bardzo wdzięczna. I z góry dziękuję!:)

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty

  • Żaneta
    Żaneta
    Odpowiedz

    Witam, super pomoc. Zaczynam z synem przygodę czytania, pani pomoc uatrakcyjni zabawę.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty

  • Asia
    Asia
    Odpowiedz

    Witam serdecznie. Dziękuję za inspirujący pomysł. To na pewno urozmaici zabawy z dzieckiem, z którym pracuję Metodą Krakowską właśnie nad paradygmatem PA. Pozdrawiam życząc wszystkiego dobrego w Nowym Roku 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

    • Świetny pomysł na zabawę i naukę z dzieckiem w domu!
      Świetny pomysł na zabawę i naukę z dzieckiem w domu!
      Odpowiedz

      Pracę bardzo pomocne!

      • Adrianna
        Adrianna
        Odpowiedz

        Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Kasia
    Kasia
    Odpowiedz

    Bardzo pomocne ćwiczenia. Niedawno zaczęliśmy naszą przygodę z czytaniem więc pomoce bardzo przydatne.

  • Maria
    Maria
    Odpowiedz

    Męczymy się właśnie nad słuchem fonemowym i czytaniem. Czy mogłabym poprosić o pomoce? Bardzo dziękuję.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

  • Daria
    Daria
    Odpowiedz

    Świetna pomoc! Gratuluję pomysłu 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Anna
    Anna
    Odpowiedz

    Wspaniała pomoc, bardzo proszę o przesłanie.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Sara
    Sara
    Odpowiedz

    Świetna pomoc! Jeżeli jest jeszcze taka możliwość proszę o przesłanie materiałów.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Martyna
    Martyna
    Odpowiedz

    Bardzo ciekawe pomysły. Na pewno przydadzą się w pracy. Pozdrawiam.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Katarzyna
    Katarzyna
    Odpowiedz

    super pomysły

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Katarzyna
    Katarzyna
    Odpowiedz

    extra pomysły.. wykorzystam

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Bożena
    Bożena
    Odpowiedz

    Bardzo przydatne materiały. Podziwiam za kreatywność. Poproszę o przesłanie

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Oktawia
    Oktawia
    Odpowiedz

    Bardzo prosta i trafiona pomoc edukacyjna. Super pomysł!

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Katarzyna
    Katarzyna
    Odpowiedz

    Nie wpadłam na ten pomysł, a właśnie mój maluch ma problem z nagłosem sylabowym, dziękuję za inspirację

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Weronika
    Weronika
    Odpowiedz

    Świetna pomoc i piękna grafika! Dopiero zaczęłam pracę jako logopeda i Pani wpisy są bardzo inspirujące,będę bardzo wdzięczna za podzielenie się materiałami:)

  • Asia
    Asia
    Odpowiedz

    Nauka przez zabawę. Coś wspaniałego. Świetna robota proszę Pani!

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Krystyna
    Krystyna
    Odpowiedz

    Super pomysł, poproszę

  • Ewa
    Ewa
    Odpowiedz

    Świetna pomoc! Będę bardzo wdzięczna za jej przesłanie.

  • Anna
    Anna
    Odpowiedz

    Świetny pomysł na pracę z dzieckiem 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Magdalena
    Magdalena
    Odpowiedz

    Kolejna super pomoc! Będę wdzieczna za przesłanie materiałów.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

    • Anna
      Anna
      Odpowiedz

      Przydatny materiał, poproszę 🙂

      • Adrianna
        Adrianna
        Odpowiedz

        Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Karolina
    Karolina
    Odpowiedz

    Kolejna wspaniała pomoc 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Agnieszka
    Agnieszka
    Odpowiedz

    Bardzo dziękuję za tą pomoc. Synowi trudno odnieść nic nie znaczące slaby. Pokazanie związku z wyrazami i realnymi przedmiotami na pewno to ułatwi.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Dominika
    Dominika
    Odpowiedz

    Świetne ćwiczenie!

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Jolanta
    Jolanta
    Odpowiedz

    Szukam inspirujących pomysłów. Jeśli jest jeszcze możliwość pozyskania pomocy to poproszę.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Kinga
    Kinga
    Odpowiedz

    Świetne 🙂
    Czy można jeszcze poprosić o przesłanie pomocy?

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Monika
    Monika
    Odpowiedz

    Bardzo mi się przydadzą 😊

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Materiały bardzo mi się przydadzą więc jeśli można bardzo poproszę
    Materiały bardzo mi się przydadzą więc jeśli można bardzo poproszę
    Odpowiedz

    Poproszę

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • nika
    nika
    Odpowiedz

    Kolejna świetna pomoc! jeśli jest jeszcze możliwość, będę wdzięczna za podesłanie:) do tego można dzielić każdy wyraz na sylaby, układać z nim zdania…A gdyby grafiki były zgrupowane do druku razem, osobno PA PO PU..to przed pocięciem można na odwrocie coś narysować i byłaby kontrola błędu 😀

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Anna
    Anna
    Odpowiedz

    Bardzo proszę o świetnie wykonaną pomoc do nauki czytania 🙂

  • Anna
    Anna
    Odpowiedz

    Bardzo proszę o świetnie wykonaną pomoc do nauki czytania 🙂 bardzo chętnie skorzystam

  • Aneta
    Aneta
    Odpowiedz

    Świetna pomoc do wprowadzania sylab. jesteśmy teraz na tym etapie więc bardzo nam się przydadzą.

  • Agnieszka
    Agnieszka
    Odpowiedz

    Szukam inspiracji na wrzesień, ta wydaje się byc bardzo ciekawa 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Justyna
    Justyna
    Odpowiedz

    Super pomoc. Bardzo przydałaby mi się do pracy z dziećmi 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Aneta
    Aneta
    Odpowiedz

    Wiele lat temu uczyłam dzieci czytać metodą symultaniczo-sekwencyjną Jagody Cieszyńskiej ze świetnym efektem. Dziś, po kilku latach, mam ucznia w w szkole ogólnodostępnej z afazją. Bardzo chcę mu pomóc. Pierwsze efekty już są, Adaś zna samogłoski. Teraz czas na paradygmat PA,PO, PE, PI,PY,PU, a wykonana przez Panią pomoc i dla mnie będzie ogromną pomocą.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Aneta
    Aneta
    Odpowiedz

    Wiele lat temu uczyłam dzieci czytać metodą symultaniczo-sekwencyjną Jagody Cieszyńskiej ze świetnym efektem. Dziś, po kilku latach, mam ucznia w w szkole ogólnodostępnej z afazją. Bardzo chcę mu pomóc. Pierwsze efekty już są, Adaś zna samogłoski.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Aneta
    Aneta
    Odpowiedz

    Teraz kolej na paradygmat PA, PO,PE,PI,PU,PY i przygotowana przez Panią pomoc będzie dla Adasia świetnym ćwiczeniem.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Małgorzata
    Małgorzata
    Odpowiedz

    Bardzo proszę o pomoc, że wszystkich przesłanych korzystam. Są super!!!

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

      • Anna
        Anna
        Odpowiedz

        Świetne pomysły i pomoce. Bardzo mi się przydadzą do pracy🙂

        • Adrianna
          Adrianna
          Odpowiedz

          Dziękuje za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Sylwia
    Sylwia
    Odpowiedz

    Na pewno wykorzystam pomysł do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuje za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Iwona
    Iwona
    Odpowiedz

    Bardzo ciekawy materiał, chętnie skorzystałabym z niego podczas własnych zajęć.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuje za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Gosia
    Gosia
    Odpowiedz

    Super, właśnie czegoś takiego szukałam do pracy z dzieckiem z afazją.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuje za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Danuta
    Danuta
    Odpowiedz

    Super pomoce. Chętnie skorzystam

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuje za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Maja
    Maja
    Odpowiedz

    Właśnie czegoś takiego szukałam ! Świetna, atrakcyjna i ciekawa pomoc do pracy z dziećmi 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuje za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Maja
    Maja
    Odpowiedz

    Są świetne ! Bardzo proszę o podzielenie się tą znakomitą pomocą jeżeli jest to jeszcze możliwe 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuje za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Eliza
    Eliza
    Odpowiedz

    Super pomoc.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuje za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Katarzyna
    Katarzyna
    Odpowiedz

    Świetny zestaw materiałów. Jestem chętna na te pomoce. Dziękuję.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty,

  • Ela
    Ela
    Odpowiedz

    Pomocny materiał, chętnie skorzystam. Pozdrawiam

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty,

  • Kama
    Kama
    Odpowiedz

    Bardzo dziękuję za pomysł na zajęcia

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty,

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked (wymagane)

Koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kwota częściowa
0.00 
Całkowita kwota
0.00 
0
Pracownia Adrianna