Parowanie to nie tylko zamiana stanu skupienia wody, to również układanie w pary. Na pierwszy ogień w sklepie Pracowni pojawiła się moja ulubiona pomoc. Zadanie jest proste: drukujesz obie kartki, rozcinasz elementy na karcie z elementami do wycięcia. Przebieg zajęć: kładziesz przed dzieckiem kartę pracy; przypominasz jak realizujemy głoskę [cz] [tu zostawiam Ci dowolność, u […]

Parowanie to nie tylko zamiana stanu skupienia wody, to również układanie w pary.


Na pierwszy ogień w sklepie Pracowni pojawiła się moja ulubiona pomoc.


Zadanie jest proste: drukujesz obie kartki, rozcinasz elementy na karcie z elementami do wycięcia.


Przebieg zajęć:

  • kładziesz przed dzieckiem kartę pracy;
  • przypominasz jak realizujemy głoskę [cz] [tu zostawiam Ci dowolność, u mnie często leży obok zdjęcie dziecka realizującego tę głoskę plus schemat graficzny głoski];
  • nazywasz każdy element na karcie pracy, dziecko powtarza po Tobie; [chyba, że dziecko zna ilustracje – może śmiało nazywać te, które rozumie samo, trudniejsze powtarza po Tobie];
  • wybierasz jeden losowy element z tych wyciętych, pokazujesz dziecku sposób szukania – [Tu też dowolność: można położyć palce na obu obrazkach i “jechać” wzdłuż czystych pól tak długo, aż się palce spotkają; można odnaleźć jedno pole z boku lub z góry tabeli i przesuwać się tak długo obrazkiem, aż się dotrze do pola oznaczonego poszukiwana ilustracją]
  • naklejacie właściwy element na właściwym miejscu;
  • analogicznie dziecko pracuje z pozostałymi elementami;
  • po naklejeniu wszystkich 20 elementów nazywacie po kolei wszystko co jest na doklejonych karteczkach – rzędami. Znacznie szybciej nastąpi utrwalenie artykulacji jeśli dziecko będzie nazywało samodzielnie niż powtarzało po Tobie. Na początku pomagasz, ale gdy dziecko pozna obrazki pilnujcie samodzielnego nazywania.
  • do wypowiedzenia jest 40 wyrazów. I nie ma znaczenia, że nie tworzą one wyrażeń, choć np. może być czarny czepek i czarny czajnik [wiele dzieci zauważy tu sens wypowiadanych wyrazów].
  • Można też dopisać z boku planszy START i META, dorysować strzałki i zamienić gotową kartę pracy w planszę do gry.

Drukuję dla każdego dziecka taka kartę i daję ją do domu, ale możesz sobie z tego materiału przygotować pomoc do wykorzystania w gabinecie. Zalaminować, podkleić rzepami itp.

W ten sposób opracowałam wiele kart pracy do wielu ćwiczonych przeze mnie głosek.


Zaglądaj.


Dziś można zakupić karty do automatyzacji głoski [cz] w nagłosie wyrazowym. Znajdziesz je tutaj.

Kupujesz dwie karty – jedna to karta pracy, druga to karta z elementami do wycięcia.


Posiadam roczną licencje Boardmaker na sprzedaż materiałów opracowywanych przeze mnie przy użyciu programu.

Kupujesz z legalnego źródła.

Jeśli potrzebujesz fakturę – zaznacz to kupując moją pomoc.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked (wymagane)

Koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kwota częściowa
0.00 
Całkowita kwota
0.00 
0
Pracownia Adrianna