W swojej pracy często wspomagam się obrazkami.
Pisałam o tym wielokrotnie – dziecko łatwiej nabywa umiejętności komunikacyjne, gdy wie/widzi, co ma powiedzieć.
To tak jak z liczeniem – do 10roku życia dziecko licząc ma prawo wspierać się konkretem.
W mojej Pracowni prowadzę zajęcia z dziećmi, które mówią. Mniej lub więcej, ale pracujemy werbalnie. Głównie dlatego, że nasze pierwsze spotkania pełne były obrazków.
Od niedawna weszłam w posiadanie stojaka i ostatnie dni trwa produkcja kartoników. W końcu mam pod ręką to, co mi było potrzebne.
W innych pomocach korzystam z rzepa. Tzn na pasku zadań i na obrazku jest rzep. Ma to znaczenie, bo wiele moich dzieci jest słabo skoordynowanych i nie lubią , gdy cos się przemieszcza, gubi, rozsypuje.
Ale mam też takie pomoce, których używam przy pacjencie leżącym. I tu szukałam już dawno temu sposobu i znalazłam.
Kupiłam na Allegro magnes w arkuszu, na metry i oklejam moje pomoce i paski zadań przy pomocy taśmy dwustronnie klejącej, by unieruchomić ich ułożenie.
Tak jest tez w mojej najnowszej tablicy do podstawowej komunikacji.
Tablica zawiera obrazki programu Boardmaker dopasowane do moich dzieci, przykładowe. Oczywiście każde dziecko ma na zajęciach te, których używamy.
Taśma magnetyczna w arkuszu wygląda tak i przypomina magnesy reklamowe na lodówkę. Kupiona na Allegro.
Przyklejam taśmę dwustronnie klejącą i mocuję ją albo do paska zadań, albo do ilustracji. Trzeba tylko zwrócić uwagę, by elementy się przyciągały.
Taśma naklejona na pasek zadań i na kartoniki.
Pasek zadań pokazuje, że elementy nie przesuwają się.
Po zakończeniu pracy paski zadań chowam do środka tablcy.
Garść szczegółów:
Tablica kupiona jesienią 2020 w Chinach, czyli tu.
Taśma dwustronnie klejąca kupiona np tu.
Folia magesowa czarna – np. tu
Jeśli uważasz, że przyda CI się zestaw obrazków pokazany na zdjęciach zostaw dobre słowo w komentarzu. Prześlę CI w plikach pdf.
Zainspirowałam Cię? Powiedz mi o tym w komentarzu.
Sylwia
Świetny pomysł! Na pewno go wykorzystam 🙂 poproszę też zestaw obrazków. Super byłoby je mieć w jednym miejscu. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za inspiracje!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Kasia
Wspaniała pomoc.
Adrianna
Dziękuje za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Aneta
Jak zawsze bardzo fachowa i przydatna pomoc. Super! Poproszę:
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Natalia
Poproszę. Dziękuję również za pomoc
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Małgorzata
Witam Pani Adrianno, bardzo fajne pomoce i super pomysły do ich łatwiejszej realizacji. dziękuję za inspiracje. będę tu częściej zaglądała. Tacy ludzie z pasją jak Pani to wielki skarb. dziękuje mi poproszę
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Monika
Kolejna nieoceniona pomoc dla początkującego logopedy. Na Pani blogu zawsze znajduję to, czego szukam. Poproszę i z góry serdecznie dziekuję.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Magdalena
Trafiłam na Pani bloga przypadkowo. Rewelacja. Podziwiam Pani pomysłowość i kreatywność. Poproszę
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Magdalena
Trafiłam na Pani bloga przypadkowo. Rewelacja. Podziwiam Pani pomysłowość i kreatywność. Poproszę i dziękuję.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
yolka
witam-kto szuka – ten znajdzie… podziwiam Ludzi z taką pomysłowością i zaangażowaniem… fajnie , że Pani jest… pewnie się czegoś bym nauczyła, gdyby mi Pani wysłała pomoce:))… poproszę więc – bardzo:) pozdrawiam.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Bogumiła
Dziękuję za udostepnienie. Pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Karolina
Z chęcią skorzystam, świetny pomysł 🙂