W Pracowni od jakiegoś czasu “szlifuję” nową pomoc do automatyzacji głosek. Niby zwykłe “połącz kropki”, ale zamiast kolejnych cyfr są kolejne obrazki, które w nazwie mają ćwiczoną głoskę. Każda kropka odpowiada konkretnemu obrazkowi. Zadanie wymaga koncentracji bo: trzeba zrozumieć jaki obrazek przyporządkowano do kropki, trzeba analizować szyfr – ciąg obrazków, trzeba odszukać konkretną kropkę, trzeba […]

W Pracowni od jakiegoś czasu “szlifuję” nową pomoc do automatyzacji głosek.


Niby zwykłe “połącz kropki”, ale zamiast kolejnych cyfr są kolejne obrazki, które w nazwie mają ćwiczoną głoskę.


Każda kropka odpowiada konkretnemu obrazkowi. Zadanie wymaga koncentracji bo:

  • trzeba zrozumieć jaki obrazek przyporządkowano do kropki,
  • trzeba analizować szyfr – ciąg obrazków,
  • trzeba odszukać konkretną kropkę,
  • trzeba połączyć kropki

Zadanie ma 3 karty pracy: treningową i dwie zadaniowe.


Przebieg ćwiczenia:

  • Na karcie pracy nazywamy ilustracje pilnując właściwej artykulacji ćwiczonej głoski.
  • Przypisujemy każdy obrazek właściwej kropce.
  • Wyrywkowo sprawdzam, czy dziecko potrafi nazwać losowo wybraną kropkę właściwym jej obrazkiem.
  • Zaginam kartę z kropkami, by dziecko korzystało z kropek na karcie z szyfrem.

Karta treningowa:

Karta treningowa
  • Sprawdzamy, jaki jest pierwszy obrazek; odszukujemy, która to kropka. Wokół tej kropki rysujemy kółko – to kropka startowa.
  • Nazywamy kolejny obrazek w ciągu obrazków.
  • Odszukujemy właściwą kropkę.
  • Od kropki startowej do nowej kropki rysujemy linię – łączymy kropki.
  • Analogicznie łączymy kolejne kropki.
  • Połączone kropki tworzą linię/ zygzak.

Gdy dziecko rozumie zasadę pracy sięgam po Kartę nr 1.

Jest na niej więcej obrazków. Pracujemy tak samo.

Karta nr 1
Karta nr 2
  • zaznaczamy pierwszą kropkę jako startową,
  • łączymy kropki nazywając wcześniej obrazki,
  • nazywamy to, co powstało o połączeniu kropek,
  • na karcie nr 1 połączone kropki tworzą tarczę/kieszeń, na planszy z głoską [s] kwadrat,
  • na karcie nr 2 połączone kropki tworzą kokardkę/klepsydrę,

Moje dzieci bardzo lubią to zadanie ❤


gotowa karta pracy

W tej chwili mam opracowana materiały dla głoski [CZ] – w nagłosie wyrazowym. głoski [S] w nagłosie wyrazowym i głoski [F] w nagłosie wyrazowym.

głoska [CZ} w nagłosie wyrazowym
głoska [S} w nagłosie wyrazowym
głoska [F} w nagłosie wyrazowym

Jeśli chcesz wejść w posiadanie materiału w plikach pdf zostaw dobre słowo w komentarzu i adres e-mail [e-mail nie będzie widoczny]. 

Jeśli nie widzisz swojego komentarza nie martw się. Będzie widoczny, gdy go zatwierdzę.

Nie uwierzysz ile spamu użytkownicy Internetu rozrzucają po blogach.

Gdy zatwierdzę komentarz w Twojej poczcie będzie już czekał materiał.


Jeśli korzystasz z moich bezpłatnych pomocy oraz cenisz moją pasje i czas miło byłoby wypić razem kawę.

  • Joanna
    Joanna
    Odpowiedz

    Bardzo przydatne materiały. Dziękuję.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

      • Monika
        Monika
        Odpowiedz

        Bezcenne pomoce. Dzieciaki zachwycone.

        • Adrianna
          Adrianna
          Odpowiedz

          Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Małgorzata
    Małgorzata
    Odpowiedz

    Jak zawsze rewelacja. Poproszę, pozdrawiam

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Agnieszka
    Agnieszka
    Odpowiedz

    Świetna pomoc 👍

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Ania
    Ania
    Odpowiedz

    Super pomysł! Chętnie wykorzystam.

  • Aneta
    Aneta
    Odpowiedz

    Super materiały do pracy z dzieckiem

  • Małgorzata
    Małgorzata
    Odpowiedz

    Super material, jeżeli można poproszę. Pozdrawiam serdecznie.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • Beata
    Beata
    Odpowiedz

    Pani Ado,
    nieustannie Pani inspiruje, mobilizuje, zachwyca pomysłami, czasem nawet zawstydza tych mniej kreatywnych! Bardzo dziękuję za to, że mogę korzystać z Pani pomysłowości i pracy… czytam Panią i nieustannie od lat używam sprawdzonych pomysłów ( karty do słuchu fonematycznego to jedne z najczęściej używanych przeze mnie pomocy). Dziękuję za praktyczne, sprawdzone pomoce, mobilizację do pracy i burzę mózgów, której bywa Pani przyczyną 🙂 Udanych, inspirujących wakacji! Pozdrawiam Beata

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • A6
    A6
    Odpowiedz

    Wspaniały pomysł, rewelacja! Jeśli można, poproszę o materiał. Pozdrawiam. Ania

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

  • A6
    A6
    Odpowiedz

    Wspaniały pomysł, poproszę o materiały 💕. Pozdrawiam serdecznie. Ania

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked (wymagane)

Koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kwota częściowa
0.00 
Całkowita kwota
0.00 
0
Pracownia Adrianna