W Pracowni od jakiegoś czasu “szlifuję” nową pomoc do automatyzacji głosek.
Niby zwykłe “połącz kropki”, ale zamiast kolejnych cyfr są kolejne obrazki, które w nazwie mają ćwiczoną głoskę.
Każda kropka odpowiada konkretnemu obrazkowi. Zadanie wymaga koncentracji bo:
- trzeba zrozumieć jaki obrazek przyporządkowano do kropki,
- trzeba analizować szyfr – ciąg obrazków,
- trzeba odszukać konkretną kropkę,
- trzeba połączyć kropki
Zadanie ma 3 karty pracy: treningową i dwie zadaniowe.
Przebieg ćwiczenia:
- Na karcie pracy nazywamy ilustracje pilnując właściwej artykulacji ćwiczonej głoski.
- Przypisujemy każdy obrazek właściwej kropce.
- Wyrywkowo sprawdzam, czy dziecko potrafi nazwać losowo wybraną kropkę właściwym jej obrazkiem.
- Zaginam kartę z kropkami, by dziecko korzystało z kropek na karcie z szyfrem.
Karta treningowa:
- Sprawdzamy, jaki jest pierwszy obrazek; odszukujemy, która to kropka. Wokół tej kropki rysujemy kółko – to kropka startowa.
- Nazywamy kolejny obrazek w ciągu obrazków.
- Odszukujemy właściwą kropkę.
- Od kropki startowej do nowej kropki rysujemy linię – łączymy kropki.
- Analogicznie łączymy kolejne kropki.
- Połączone kropki tworzą linię/ zygzak.
Gdy dziecko rozumie zasadę pracy sięgam po Kartę nr 1.
Jest na niej więcej obrazków. Pracujemy tak samo.
- zaznaczamy pierwszą kropkę jako startową,
- łączymy kropki nazywając wcześniej obrazki,
- nazywamy to, co powstało o połączeniu kropek,
- na karcie nr 1 połączone kropki tworzą tarczę/kieszeń, na planszy z głoską [s] kwadrat,
- na karcie nr 2 połączone kropki tworzą kokardkę/klepsydrę,
Moje dzieci bardzo lubią to zadanie
W tej chwili mam opracowana materiały dla głoski [CZ] – w nagłosie wyrazowym. głoski [S] w nagłosie wyrazowym i głoski [F] w nagłosie wyrazowym.
Jeśli chcesz wejść w posiadanie materiału w plikach pdf zostaw dobre słowo w komentarzu i adres e-mail [e-mail nie będzie widoczny].
Jeśli nie widzisz swojego komentarza nie martw się. Będzie widoczny, gdy go zatwierdzę.
Nie uwierzysz ile spamu użytkownicy Internetu rozrzucają po blogach.
Gdy zatwierdzę komentarz w Twojej poczcie będzie już czekał materiał.
Jeśli korzystasz z moich bezpłatnych pomocy oraz cenisz moją pasje i czas miło byłoby wypić razem kawę.
Komentarze
Joanna
Bardzo przydatne materiały. Dziękuję.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Monika
Bezcenne pomoce. Dzieciaki zachwycone.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Małgorzata
Jak zawsze rewelacja. Poproszę, pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Agnieszka
Świetna pomoc 👍
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Ania
Super pomysł! Chętnie wykorzystam.
Aneta
Super materiały do pracy z dzieckiem
Małgorzata
Super material, jeżeli można poproszę. Pozdrawiam serdecznie.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Beata
Pani Ado,
nieustannie Pani inspiruje, mobilizuje, zachwyca pomysłami, czasem nawet zawstydza tych mniej kreatywnych! Bardzo dziękuję za to, że mogę korzystać z Pani pomysłowości i pracy… czytam Panią i nieustannie od lat używam sprawdzonych pomysłów ( karty do słuchu fonematycznego to jedne z najczęściej używanych przeze mnie pomocy). Dziękuję za praktyczne, sprawdzone pomoce, mobilizację do pracy i burzę mózgów, której bywa Pani przyczyną 🙂 Udanych, inspirujących wakacji! Pozdrawiam Beata
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
A6
Wspaniały pomysł, rewelacja! Jeśli można, poproszę o materiał. Pozdrawiam. Ania
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
A6
Wspaniały pomysł, poproszę o materiały 💕. Pozdrawiam serdecznie. Ania
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Kornelia
Super pomysł 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty,
Dorota
Doceniam Pani pracę i pasję, miło byłoby mi móc skorzystać z Pani autorskich pomocy 🙂 Pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty,