![Sudoku z “erką” – TR, DR Zapewne wiecie, że na naszym rynku niewiele jest pomocy do terapii tej trudnej głoski. Osobiście mam wrażenie, że wszystkie publikacje są opracowane na całą terapię, z realizacją głoski [r] po różnych głoskach. W mojej terapii dobre ustawienie dźwięku wymaga sporej ilości pracy, a więc i sporo pomocy. Osobiście chętnie kupiłabym dobrze opracowany materiał z samym […]](https://www.pracownia-adrianna.pl/wp-content/uploads/2020/01/83718144_2978777875486873_7569015879283769344_n.jpg)
Zapewne wiecie, że na naszym rynku niewiele jest pomocy do terapii tej trudnej głoski. Osobiście mam wrażenie, że wszystkie publikacje są opracowane na całą terapię, z realizacją głoski [r] po różnych głoskach.
W mojej terapii dobre ustawienie dźwięku wymaga sporej ilości pracy, a więc i sporo pomocy.
Osobiście chętnie kupiłabym dobrze opracowany materiał z samym TR, DR, a ponieważ na rynku wydawniczym nie znalazłam – tworzę swój 😉
Dziś pokazuję Wam pomoc opartą na znanym ćwiczeniu logicznym – sudoku.

Zakładam, że Twój pacjent ma już ustawioną głoskę w zestawieniu TR/DR lub pracujesz na podwójnej wibracji: TD/DD.
Przebieg ćwiczenia:
Wariant 1
- wycinamy elementy,
- nazywamy wszystkie obrazki,
- szukamy ilustracji brakującej w rzędzie (możemy wspomóc się szukaniem w 1/4 planszy) ,
- doklejamy element,

- nazywamy kolejno wszystkie 16 wyrazów,

- mamy gotowa kartę pracy do ćwiczeń w domu.
Wariant 2 – brakuje nam 8 elementów:

Pracujemy analogicznie, choć wymaga ona od dziecka większego wysiłku umysłowego.

Wersja trudniejsza gotowa.
Wariant 3 – zagadki
- jestem autorką zagadek 😉
- odczytuję dziecku zagadkę,
- dziecko zgaduje odpowiedź,

- łączy okienko zagadki z okienkiem odpowiedzi,

- w wersji trudniejszej zasłaniami obrazki, by dziecko nie korzystało z podpowiedzi.
Wariant 4 – ćwiczenia słuchowe:
- kładę przed dzieckiem kartę pracy,
- nazywamy obrazki,

- czytam dziecku etykiety (albo dziecko czyta samo),
- dziecko łączy etykietę z obrazkiem,
- zaznaczamy trzy pierwsze litery obrazka,
- w rozsypance logotomów dziecko wyszukuje takiego samego układu i łączy z obrazkiem, do którego pasuje,

- analogicznie pracujemy na następnym wyrazie.

- jeśli dziecko jeszcze nie czyta odnajdzie właściwe logotomy poprzez tożsamości literowe – czyli szukając takiego samego układu liter.
Dzisiejsza pomoc jest wstępem do pewnego projektu, o którym napiszę niebawem więcej. Jeśli lubicie tego typu ćwiczenia spodoba się Wam na pewno .
Opracowana przeze mnie pomoc od dziś (28.05.2020) do kupienia w sklepie.
Możesz mieć wpływ na to, co dzieje się na blogu, jeśli klikniesz TU i zostaniesz moim Patronem.
Anna
Świetna pomoc, poproszę 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Magda
Ciekawe ćwiczenie
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Aneta
Wspaniała pomóc, kolejna idealna ❤
Poprosze 😊
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Magda
Kreatywne, myślę, że dzieciakom również przypadnie do gustu, z góry dziękuję, pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Aneta
Wspaniała pomóc, kolejna idealna ❤
Poprosze 😊
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Ewa
Jak zawsze super pomysł! Poproszę jeśli można 😊
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Katarzyna
Podziwiam podziwiam:)) Jesteś moją inspiracją:)) Szkoda, że ta pomoc mnie się nie przyda:))
Adrianna
Może jednak 😉 Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Agnieszka
Według mnie też jest to świetna pomoc🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Sylwia
Ja również poproszę:)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Ula
Super pomysł ☺️
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Aleksandra
Jak Pani to robi, że tak super pomoce można wykorzystać podczas zajec👍Czy można prosić? 😉
Adrianna
Nie wiem 🙂 Pomysły same przychodzą do głowy 😉 Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Aleksandra
Świetny pomysł. Można prosić?
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Monika
Pani Adrianno, też ciągle szukam pomysłów z “erką”, jeśli coś powstanie z Pani rąk wiem że dobrze się sprawdzi. Jak zwykle proszę o plansze, a jeśli pojawi się Pani pomoc na rynku sprzedaży wiem że na pewno będzie przydatna i innowacyjna. Powodzenia!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
marta
Rewelacyjna pomoc. Poproszę.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Dominika
Super pomoc
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Beata
Każda pomoc do “erki” – bezcenna. Poproszę 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Ewa
Bardzo lubię sudoku. Każda pomoc bezcenna – poproszę. Jestem ciekawa w jakim programie ją Pani tworzyła?
Adrianna
To program Boardmaker – mój ulubiony 😉 Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Agnieszka
Tak jak Pani pisze – pomocy do R niewiele. Będę wdzięczna za sudoku, bo to taka nowość i ciekawostka dla dzieci 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Lucyna
Podoba mi się 🙂 Poproszę 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Anna
W sam raz dla syna
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty