Na blogu logopedycznym? i owszem. Zajmuję się terapią od zawsze. Mam w ofercie swojej Pracowni wiele różnych terapii. Tym razem to odrobina prywaty, ponieważ mój syn stara się opanować tabliczkę mnożenia do 100. To rocznik, który II semestr klasy pierwszej i niemal cały semestr klasy II uczył się zdalnie. Nie on jeden ma trudności, więc […]

Na blogu logopedycznym? i owszem.

Zajmuję się terapią od zawsze. Mam w ofercie swojej Pracowni wiele różnych terapii.


Tym razem to odrobina prywaty, ponieważ mój syn stara się opanować tabliczkę mnożenia do 100.


To rocznik, który II semestr klasy pierwszej i niemal cały semestr klasy II uczył się zdalnie.

Nie on jeden ma trudności, więc jako terapeuta opracowałam mu karty pracy, do których naprawdę lubi siadać.

Robimy je jakiś czas już i widzę, że gdy kolejny raz siada do tej samej karty umie znacznie więcej.


Praca na kartach jest prosta:

Zaczynam zawsze od karty nr 10. Czemu? Bo dzieci to umieją.

Zakładam w swojej pracy, że poczucie sukcesu przypina skrzydła, więc robimy kartę nr 10.


Zasada pracy jest opisana na każdej karcie i jest taka sama dla każdej karty:

  • rozwiąż działanie,
  • pokoloruj kratkę z działaniem dowolnym kolorem,
  • znajdź wynik działania,
  • pokoloruj kratkę z wynikiem tym samy kolorem, którym kolorowałeś działanie.
  • działanie i wynik stanowią parę, mają ten sam kolor.
  • możesz pracować po kolei, możesz robić wg swojego pomysłu,
  • w ćwiczeniu wzór ma zaznaczone tylko 5 wyników, trzeba odszukać pozostałe 5
  • w całej rozsypance musisz odnaleźć 10 wyników obliczonego działania.

  • Karta pracy może być używana jako pojedyncza karta, by utrwalić np. mnożenie przez 8 i tylko to, bo resztę dziecko potrafi dobrze.
  • Jeśli jednak pracujesz na wszystkich dziesięciu kartach masz dodatkowe zadanie:
  • W prawym dolnym rogu masz na niebieskim polu literę/litery.
  • Po wykonaniu zadania wpisujesz literę we właściwe miejsce na karcie ROZWIĄZANIE ZADANIA
  • Miejscem dla każdej litery jest cyfra, którą ćwiczyliśmy, czyli na pokazanej karcie litery [cz] wpisujemy w kratkę nr 8.

Po rozwiązaniu wszytstkich dziesięciu kart i wpisaniu wszystkch liter uzyskamy hasło.


Mój syn jest bardzo zadowolony z pracy na tych kartach. Osobiście widzę o ile łatwiej mu opanować pamięciowo materiał z kart dzięki koncentracji i wielokrotności powtórzeń.


Jeśli chcesz poćwiczyć ze swoim dzieckiem opanowanie tabliczki mnożenia moje karty można zakupić w sklepie Pracowni.

Na ten moment dostępne jest:


oraz:


Jeśli podoba Ci się mój pomysł powiedz mi o tym w komentarzu. Bardzo lubię czytać opinie zaglądających na mojego bloga.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked (wymagane)

Koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kwota częściowa
0.00 
Całkowita kwota
0.00 
0
Pracownia Adrianna