Tym razem przygotowałam pomoc do automatyzacji głoski [r] ustawionej nie tylko po głoskach [t] i [d]. jak do tej pory. Od lat lubię manualne ćwiczenia w logopedii. Długo zbierałam zestaw figurek, by pasowały do moich kart, albo odwrotnie. Niemniej każdy gadżet, który mógł mi się do tej pomocy przydać był przechowywany z pietyzmem. Karty pracy […]

Tym razem przygotowałam pomoc do automatyzacji głoski [r] ustawionej nie tylko po głoskach [t] i [d]. jak do tej pory.


Od lat lubię manualne ćwiczenia w logopedii.


Długo zbierałam zestaw figurek, by pasowały do moich kart, albo odwrotnie. Niemniej każdy gadżet, który mógł mi się do tej pomocy przydać był przechowywany z pietyzmem.


Karty pracy zostały opracowane tak, by obrazki miały nazwy z konkretnej kategorii. Znajdziesz w niej:

  • wyrazy z [erką] po głosce t, d, k, g, f, w,
  • wyrazy z [erką] na początku i na końcu wyrazu,
  • wyrazy z [erką] w nagłosie – w otoczeniu samogłosek,
  • wyrazy z [erką] w śródgłosie – przed spółgłoską,

Przebieg ćwiczenia:

Wysypuję z koperty wszystkie zabawki, oglądamy, nazywamy, rozmawiamy.

Następnie kolejno wyjmuję konkretną kartę pracy, kładę przed dzieckiem. Dziecko wyszukuje właściwy element [zawsze uprzedzam dziecko, że może on wyglądać inaczej, ale znaczy to samo] i kładzie go na karcie.


Można wybrać tylko karty z wyrazami, które dziecko już realizuje: np. pracujemy na TD, DD – wybieram tylko taki materiał wyrazowy.


Stopniowo – wraz z nabywanie umiejętności – możemy dokładać kolejne karty.


Mam świadomość, że nie będzie Wam łatwo przygotować taki zestaw gadżetów, dlatego moje karty opracowałam w innej formie.

W sklepie mojej pracowni można zakupić karty z tym samym materiałem wyrazowym i kartę z etykietami. Etykiety należy porozcinać.


Pojedyncza karta pracy wygląda tak:

Cała pomoc to 3 karty pracy i karta z etykietami – łącznie 36 wyrazów.


Przebieg ćwiczenia:

Wariant I

  • Kładę przed dzieckiem planszę, a dziecko nazywa ilustracje.
  • Następnie wyszukuje ono potrzebną etykietę i podkleja pod obrazkiem.

Wariant II.

  • Kładę przed dzieckiem trzy plansze, nazywamy ilustracje.
  • Kładę przed dzieckiem rozsypankę etykiet.
  • Dziecko wybiera losowo etykietę, odczytuje i wyszukuje ilustrację, pod którą należy ją przykleić.
  • Przykleja etykietę pod obrazkiem.

Karty – gotowe do pracy nad automatyzacją głoski [r] – zakupisz tutaj.

Zapraszam

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked (wymagane)

Koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kwota częściowa
0.00 
Całkowita kwota
0.00 
0
Pracownia Adrianna