Czasem tak mam, że pięknie ustawione [CZ] wymaga bardzo długiego etapu automatyzacji w nagłosie. Pomocy do automatyzacji [CZ] w nagłosie na rynku wydawniczym jak na lekarstwo. Znasz to? Masz tak samo? Przygotowałam więc pomoc – prostą bardzo, ale takie lubię najbardziej i takie lubią moi podopieczni. Materiał wybrany został nieprzypadkowo – wyrazy zawierają [CZ] w […]

Czasem tak mam, że pięknie ustawione [CZ] wymaga bardzo długiego etapu automatyzacji w nagłosie. Pomocy do automatyzacji [CZ] w nagłosie na rynku wydawniczym jak na lekarstwo. Znasz to? Masz tak samo?


Przygotowałam więc pomoc – prostą bardzo, ale takie lubię najbardziej i takie lubią moi podopieczni.

Materiał wybrany został nieprzypadkowo – wyrazy zawierają [CZ] w nagłosie wyrazowym. Nie ma w wyrazach głosek szeregu syczącego. Są wyrazy znane, ale też rzadko spotykane w dziecięcym słowniku.


Gra ma 3 warianty.

Potrzebujesz:

  • moje karty pracy [dwie plansze, dwie kartki z kartami i dwie karty z etykietami] – w planszach musisz wyciąć łuk, by zrobić miejsce na dzwonek,
  • dzwonek hotelowy – często jest w różnych grach na czas,
  • dowolne liczmany [patyczki, żetony, guziki, klocki],

Celem zajęć jest:

  • automatyzacja dobrze ustawionej głoski [CZ] w nagłosie wyrazowym,
  • bogacenie słownika czynnego,
  • ćwiczenie uważności,
  • ćwiczenie pamięci,
  • zdrowa rywalizacja,

Wariant 1 – z obrazkami

  • układamy plansze, stawiamy dzwonek;
Wybaczcie, że kulka zastępuje dzwonek – w poniedziałek zmienię zdjęcie.
  • nazywamy z dzieckiem kolejno wszystkie obrazki;
  • rozdzielamy karty. układamy je na kupki tak, by nie było widać obrazka;
  • rozgrywający podnosi swoją kartę, nazywa obrazek i pokazuje kartę;
  • szukamy obrazka na obu planszach, kto znajdzie – naciska dzwonek i dostaje żeton – u mnie akurat patyczek;
  • wygrywa ten, kto zbierze więcej żetonów;


Wariant 2 – z etykietami

  • układamy plansze, stawiamy dzwonek;
  • nazywamy z dzieckiem kolejno wszystkie obrazki;
  • rozdzielamy karty. układamy je na kupki tak, by nie było widać obrazka;
  • rozgrywający podnosi swoją kartę, jeśli umie czyta sam, jeśli nie – ja czytam;
  • szukamy obrazka na obu planszach, kto znajdzie – naciska dzwonek i dostaje żeton;
  • wygrywa ten, kto zbierze więcej żetonów;


Wariant 3 – dla czytających

  • układamy plansze z napisami, stawiamy dzwonek;
  • czytamy z graczem kolejno wszystkie obrazki;
  • rozdzielamy karty. układamy je na kupki tak, by nie było widać obrazka;
  • rozgrywający podnosi swoją kartę, czyta podpis,
  • szukamy tego samego wyrazu na obu planszach, kto znajdzie – naciska dzwonek i dostaje żeton;
  • wygrywa ten, kto zbierze więcej żetonów;

Można też po prostu układać obrazki na podpisach.


To pierwsza z serii gier, które zamieram stworzyć zapełniając lukę prostych gier do automatyzacji głosek.

Ilustracje użyte w tej pomocy nadają się do pracy z dzieckiem, nastolatkiem, dorosłym.


Gra składa się z następujących elementów:

  • plansza z ilustracjami x2 – do gry
  • plansza z kartami do gry [podpisane obrazki] x2 – do szukania wyrazów
  • plansza z etykietami x2 – do szukania wyrazów,
  • plansza z etykietami x2 – do gry

Materiał obrazkowy możesz dać dziecku do domu, do utrwalania wyrazów.


Jeśli nie masz dzwonka hotelowego plansze możesz wykorzystać do zwykłego wyścigu zaznaczając start, metę.


Grę możesz zakupić tutaj.


Będzie mi miło, gdy zostawisz swoja opinię o tej grze w komentarzu. Pojawi się, gdy zatwierdzę. Nie uwierzysz ile spamu krąży w Internecie

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked (wymagane)

Koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kwota częściowa
0.00 
Całkowita kwota
0.00 
0
Pracownia Adrianna