Jedną z wad wymowy, którą bardzo lubię w terapii jest kappacyzm, czyli nieprawidłowa realizacja głoski [k]. O etapach pojawiania się głoski [k] poczytasz np u Mimowa. Czemu ją lubię? bo daje najfajniejszy efekt w terapii – podobnie jak głoska [r].To znaczy – jak dziecko ją “złapie” – to ona już jest, ale żeby pojawiło się ładne […]

Jedną z wad wymowy, którą bardzo lubię w terapii jest kappacyzm,


czyli nieprawidłowa realizacja głoski [k].

O etapach pojawiania się głoski [k] poczytasz np u Mimowa.

Czemu ją lubię? bo daje najfajniejszy efekt w terapii – podobnie jak głoska [r].
To znaczy – jak dziecko ją “złapie” – to ona już jest,

ale żeby pojawiło się ładne [k] potrzebna jest porcja ćwiczeń.

1. Ćwiczenia motoryki artykulatorów:
– mlaskanie,
– kląskanie,
– wypychanie jezykiem dolnych jedynek,
– picie słomką gęstych płynów/jogurtów,
– gulgotanie jak przy płukaniu zębów,

2. Ustawienie głoski [k], czyli:
– pokazanie dziecku ułożenia artykulatorów,
– próby realizacji,
– przytrzymywanie szpatułką/własnym paluszkiem czubka języka ułożonego za dolnymi jedynkami,
– realizacja głoski w pozycji leżącej, gdy siła grawitacji ułatwia przesuwanie masy języka ku tyłowi,
– w sytuacji bez wyjścia – kiedy wszystkie sztuczki nam się nie udają: realizacja głoski [k] z językiem przytrzymującym chrupkę/cukierka za dolnymi jedynkami.

I kiedy zabrzmi, ucieszy i dziecko i terapeutę /mamę 😉



Zaczynamy automatyzację 😉
Osobiście bardzo lubię ten etap.



W mojej pomocy celowo dobrane są wyrazy

– proste, 

– zbudowane z sylab otwartych,

– bez grup spółgłoskowych,

– bez zmiękczenia (np. kino),

– bez głoski [r] – często czterolatki jej jeszcze nie realizują (i  mają do tego prawo),

– bez głosek [sz, rz, cz, drz] – z tego samego powodu,

– bez głoski [t] – z racji trudności (dziecko do tej pory używało jej do zastępowania głoski [k]).

– ilustracje pochodzą z Internetu, były bez oznaczeń licencyjnych,

– pomysł i wykonanie są mojego autorstwa.

Do kart są wykonane etykietki. Dokładamy podpisy czyli etykietujemy obrazki.


Moje zajęcia wygladąją np tak:(głoska [k] wywołana i ustawiona)

1. Rysowanie raczki: Rysuję kredką rączkę dziecka. Każdy paluszek podpisuję logotomem z głoską [k] w nagłosie. Tłumaczę jak nazywa się kolejny paluszek, dziecko powtarza po mnie. Ćwiczymy małą motorykę starając się unieść kolejny paluszek i prawidłowo go nazwać.

Dla tych, którzy potrafią  – jest też pod rączką ukryty logotom [ki].

Najtrudniej jest z palcem małym i serdecznym 😉

2. Karmienie Minionka:
Kładę przed dzieckiem kartę z Minionkiem i paskiem bananów. Zadaniem dziecka jest odszukanie wśród innych, wyciętych bananów takiego samego układu liter.

Po odszukaniu i ulożeniu wypowiadamy [k] w logotomach:ka, ko, ke ku, ky (jeśli dziecko potrafi  – również ki).
Jeśli udaje się realizować [k] w nagłosie próbujemy karmić drugiego Minionka, który ma głoskę [k] w śródgłosie, oraz kolejnego z gloską [k] w wygłosie.

3. Ćwiczenie słuchu fonemowego.
Pokazuję dziecku kartę do ćwiczeń. Na początku wybieram wyrazy z głoską [k] w nagłosie.Pod każdym obrazkiem jest zaznaczona ilość sylab. Wysłuchujemy z dzieckiem, w której sylabie (czyli w której z części paska) moja/dziecka buzia mówi [k].

Po wysluchaniu właściwego miejsca dziecko przypina tam klamerkę.(mamy tu ćwiczenie słuchu fonemowego i małej motoryki).

Analogicznie pracujemy na kolejnych wyrazach.

Na następnych zajęciach dokładamy karty z głoską [k] w śródglosie, potem w wygłosie. W którymś kolejnym ćwiczeniu mamy już ćwiczenia słuchu fonemowego wyrazów z głoską [k] umieszczoną w różnych miejscach wyrazów.

4. Automatyzacja gloski [k] w nagłosie wyrazowym.

Pokazujemy dziecku kartę ćwiczeń, na której są dokładnie ten same ilustracje. Powtarzamy z dzieckiem znane już wyrazy pilnując, by [k] realizowane było prawidłowo.
Materiał z kart pracy dziecko dostaje do wyćwiczenia w domu. Umawiam się z dzieckiem, że teraz już umie i musi poćwiczyć, by nie zapomnieć do następnego spotkania. Na fotce jedna z dwóch kart.

5. Ćwiczenia percepcyjne – dobieranie kur do jajek. Na ilustracjach zapisane są logotomy (u mnie akurat z głoską [k] w nagłosie). Dziecko wyszukuje właściwy obrazek z jajkiem szukając logotomu i wzorków na kurce.
Wzory kurek z netu – niestety nie pamiętam źródła, a autorka umieściła na nich tylko swój podpis, bez adresu strony. Gdyby ktoś znał źródło – proszę o podpowiedź. 


Dziecko wychodząc z zajęć otrzymuje:
1. Kartę ćwiczeń motoryki,

2. Kartę z rączką do ćwiczeń logotomów,
3. Kartę wyrazów do automatyzacji (nauczonych na zajęciach).
4. Kartę do samokontroli ilości wykonanych ćwiczeń.


Jeśli Ci się podobają moje zajęcia – powiedz o tym w komentarzu.
Istnieje możliwość zdobycia paczki materiałów czyli:

–   kart do ćwiczenia słuchu fonemowego

–  karty do ćwiczeń domowych

 – karty do samokontroli.


Jedyną drogą do zdobycia materiałów jest pozostawienie w komentarzu  Twojego zdania o przydatności wpisu wraz z prośbą o materiały. 

PS. Moje pomoce nie skorygują wady Twojego dziecka – jeśli jesteś mamą smyka, który ma problemy z głoską [k] musisz podejść do logopedy.


Moje pomoce pomogą logopedom, którzy podchodzą do swoich zajęć kreatywnie ;-)J

Komentarze

  • Kasia
    Kasia
    Odpowiedz

    Fajna przykłady automatyzacji głoski. Będę wdzięczna za materiały

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa 😉 Proszę zajrzeć do poczty.

      • Agnieszka
        Agnieszka
        Odpowiedz

        Witam, dziękuję za nowe ciekawe pomysły 🙂 – wypróbuję z synem, bo już od bardzo dawna pracujemy nad uzyskaniem głoski K (i G także). Pozdrawiam serdecznie!

        • Adrianna
          Adrianna
          Odpowiedz

          Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 😉

          • Renata
            Renata

            Jeżeli to jeszcze możliwe to poproszę o materiały.

          • Adrianna
            Adrianna

            Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

        • Ola
          Ola
          Odpowiedz

          Witam. Rewelacyjnie uporządkowana terapia. Mam dziewczynkę, u której moje metody zawodzą. Poproszę o materiały. Pozdrawiam.

          • Adrianna
            Adrianna

            Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂

      • Justyna
        Justyna
        Odpowiedz

        Super rozpracowana niełatwa głoska k. Pomocne! Proszę o materiały

        • Adrianna
          Adrianna
          Odpowiedz

          Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

      • Lidia
        Lidia
        Odpowiedz

        Proste a zarazem ciekawe. Maluchy to lubią. Dziękuję za inspirację. Proszę o materiały.

        • Adrianna
          Adrianna
          Odpowiedz

          Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

    • Sylwia
      Sylwia
      Odpowiedz

      Świetny i pomocny materiał. Poproszę materialy 😉

      • Adrianna
        Adrianna
        Odpowiedz

        Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂

        • Super pomysły, chętnie wykorzystam w pracy z dzieckiem:)
          Super pomysły, chętnie wykorzystam w pracy z dzieckiem:)
          Odpowiedz

          Proszę o materiały

          • Adrianna
            Adrianna

            Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

    • Patrycja
      Patrycja
      Odpowiedz

      Bardzo inspirujące materiały,jest Pani bardzo kreatywna a to w naszym zawodzie jest cenione jak również zauważalne Pani doświadczenie.Dziekuje za ten wpis gdyż przyda się bardzo w pracy 🙂

      • Adrianna
        Adrianna
        Odpowiedz

        Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂

    • Anna Głowacka
      Anna Głowacka
      Odpowiedz

      Bardzo ciekawe i niesamowicie kreatywne podejście do wywoływania, utrwalania i automatyzacji głosek. Chylę czoła i proszę o możliwość skorzystania z Pani materiałów. Pozdrawiam serdecznie ☺️

      • Adrianna
        Adrianna
        Odpowiedz

        Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

    • Elwira
      Elwira
      Odpowiedz

      Bardzo fajne pomysły na prace z głoska K a czy masz jakieś fajne pomysły na głoskę T. Gdybyś chciała się podzielić kartami pracy to chętnie przyjmę 🙂

      • Adrianna
        Adrianna
        Odpowiedz

        Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

    • Justyna
      Justyna
      Odpowiedz

      Twoje materiały bylyby doskonałą inspiracją w mojej pracy. Byłabym wdzięczna za przesłanie. Dziękuję😉 Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów i satysfajcji z pracy!

      • Adrianna
        Adrianna
        Odpowiedz

        Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

    • Super propozycje serdecznie dziekuje
      Super propozycje serdecznie dziekuje
      Odpowiedz

      Czy moge nieśmiało poprosic na maila serdecznie pozdrawiam

    • Olga
      Olga
      Odpowiedz

      Dziękuję za podpowiedź! Ćwiczenia są proste i kreatywne, w sam raz dla studentki logopedii na początek! Będę zaglądać częściej 🙂

      • Adrianna
        Adrianna
        Odpowiedz

        Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

    • kappacyzm
      kappacyzm
      Odpowiedz

      Gratuluję wspaniałych pomysłów. Mam pierwszego pacjenta z kappacyzmem i poszukuję inspiracji dla wymagającego sześciolatka. Chętnie skorzystam z wysłanych materiałów. Dziękuję serdecznie. Sara Kozłowska

      • Adrianna
        Adrianna
        Odpowiedz

        Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Agnieszka
    Agnieszka
    Odpowiedz

    Rewelacja 😍 odkąd miałam przyjemność robienia u Pani praktyk, często wracam na bloga i polecam go również innym 🙂 plus aktualnie mam w gabinecie chłopca z bardzo utrwaloną realizacją głoski [t] na miejscu [k], więc bardzo przyda mi się ten wpis do pracy. Dziękuję! ☺️

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Cieszę się, że ta praktyka przydaje się 😉 Proszę zajrzeć do poczty.

  • Agnieszka
    Agnieszka
    Odpowiedz

    Super pomoce. Lubię tutaj zaglądać i czerpać z Pani pasji. Polecam innym!

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Bardzo dziękuję. Cenię sobie informację zwrotne o moich pomocach. Proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Ewelina
    Ewelina
    Odpowiedz

    Dla mnie (początkującego logopedy 🍀) Pani wskazówki są bardzo wartościowe. Mam chłopca w terapii z niedosłuchem (ma aparat), który nie zautomatyziwał w mowie spontanicznej głoski k. Dostałam małego pacjenta od koleżanki, która jest na zwolnieniu. Czy powinnam wrócić do ćwiczeń z wywoływania głoski? (w izolacji głoska jest poprawnie realizowana, w prostych wyrazach już nie).

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty. Tam też odpowiedziałam, co robić z opisanym pacjentem 😉

  • Sabina
    Sabina
    Odpowiedz

    Ciekawe propozycje ćwiczeń. Szczególnie spodobało mi się to z dzieleniem wyrazów na sylaby i przypinaniem spinacza 🙂 dobrze, że zwraca Pani uwagę na właściwy dobór słów do utrwalania wymowy głoski [k].

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Edyta
    Edyta
    Odpowiedz

    Super, czekam na więcej.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Dobrosia
    Dobrosia
    Odpowiedz

    Dziękuję za pomysł z chrupkami-na pewno skorzystam, bo pozostałe dotychczas dały słabe efekty. Połączenie ćwiczeń małej motoryki z ćwiczeniami głoski [k], bardzo mi się podoba. Pozdrawiam i życzę wielu nowych inspirujących rozwiązań. 😊

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Monika
    Monika
    Odpowiedz

    Rewelacja. Proste, praktyczne pomoce. Od razu do wykorzystania. Dziękuję

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Ania
    Ania
    Odpowiedz

    Super pomysł z chrupkami 😊 dziękuję. Widzę światełko w tunelu dla jednego opornego małego pacjenta 😍❤️❤️❤️

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Agnieszka
    Agnieszka
    Odpowiedz

    Bardzo fajne pomysły 🙂 Jestem początkującym logopedą i mamą smyka, który ma problemy z głoską K i G. Byłabym wdzięczna za możliwość udostępnienia materiałów. Na pewno się przydadzą 🙂 Pozdrawiam serdecznie!

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 😉

      • Aga
        Aga
        Odpowiedz

        Bardzo pomysłowe zajęcia na pewno wykorzystam w swojej praktyce😀 ćwiczenie z rączką bedzie hitem👍

        • Adrianna
          Adrianna
          Odpowiedz

          Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Lidka
    Lidka
    Odpowiedz

    Dziękuję, że Pani dzieli się pomysłami!

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Ania
    Ania
    Odpowiedz

    Dobry wieczór,
    Przed chwilą trafiłam na Pani bloga. Jestem zachwycona Pani sposobami na tę niesforną głoskę k. Jeżeli istnieje jeszcze szansa na to by podzieliła się Pani materiałami do jej terapii to będę bardzo Pani wdzięczna.
    Pozdrawiam
    Ania

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Anna
    Anna
    Odpowiedz

    Weszłam tutaj przez przypadek, ale ćwiczenia które Pani oferuje są świetne. Wiem, że będę częstym gościem 😃 dziękuję za garść pomysłów.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Wiola
    Wiola
    Odpowiedz

    Inspirujące, ciekawe… chętnie skorzystam. Życzę dalszych sukcesów.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Dorota
    Dorota
    Odpowiedz

    Bardzo przydatne kompendium wiedzy z ćwiczeniami o kappacyzmie. Wiele dzieci się z nim boryka. Proszę o materiały, dla moich dzieciaczków. Dziękuję

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Anna
    Anna
    Odpowiedz

    Świetnie napisane. Chętnie skorzystam z materiałów.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Agnieszka
    Agnieszka
    Odpowiedz

    Witam, świetne pomoce, wspaniałe pomysły na urozmaicenie zajęć logopedycznych, chętnie skorzystałabym z nich na swoich zajęciach

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Marta
    Marta
    Odpowiedz

    Witam serdecznie! Rewelacyjne pomysły do pracy nad głoską ! Mogę prosić o materiały do zajęć ?
    Pozdrawiam serdecznie!

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Mirella
    Mirella
    Odpowiedz

    Ćwiczenia świetnie opracowane. Chętnie skorzystam z materiałów. Pozdrawiam serdecznie.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Agata
    Agata
    Odpowiedz

    Ogromnym plusem jest to, że pokazała Pani wszystko krok po kroku i do każdego etapu podaje Pani kilka propozycji ćwiczeń.
    Z góry dziękuję za materiały 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Ola
    Ola
    Odpowiedz

    Witam, super pomysły! Będę wdzięczna za materiały 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂

    • Monika
      Monika
      Odpowiedz

      Opracowane przez panią materiały są bardzo ciekawe a jednocześnie czytelne. Uśmiecham się i również proszę o przesłanie.

      • Adrianna
        Adrianna
        Odpowiedz

        Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Jolanta
    Jolanta
    Odpowiedz

    Dopiero dzisiaj trafiłam na Pani materiały, a jestem nimi zachwycona. Poproszę, jeśli jeszcze można 🤗. Pozdrawiam serdecznie

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Ania
    Ania
    Odpowiedz

    Witam, bardzo ciekawe pomysły do pracy z dziećmi. Dlaczego dopiero teraz tu zajrzałam ,? Sama sie dziwię. Super pomysły!!!!
    Bardzo proszę o pomoce aneczka_s88@wp.pl

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Teresa
    Teresa
    Odpowiedz

    Bardzo dziękuję P.Adrianno za odpowiedź na mojego posta na Facebooku. Pomoże to w mojej mozolnej pracy nad głoska K, pracuję nad nią już długo. Mój pacjent ma obniżone napięcie mięśniowe, więc tak sobie to tłumaczę że praca potrwa dłużej.Bardzo proszę o udostępnienie materiałów.Pozdrawiam Teresa Szafraniec

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Ewelina
    Ewelina
    Odpowiedz

    Kolejny świetny pomysł na terapię! Dzieci na pewno chętnie pracują 😊Chętnie skorzystam, pozdrawiam 😊

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

  • Justyna
    Justyna
    Odpowiedz

    Bardzo ciekawe i inspirujące pomysły na zajęcia 🙂 fantastyczna strona. Pozdrawiam i będę wdzięczna za podsyłkę 😉

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty

  • Marta
    Marta
    Odpowiedz

    Świetne pomysły 😊 bardzo mi się podoba Pani kreatywność.
    Czy mogłabym skorzystać z pomocy?

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Magda
    Magda
    Odpowiedz

    Cudownie opracowane ćwiczenia! REWELACJA:)

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Cudne pomysły. Mam nadzieja że teraz uda mi się.
    Cudne pomysły. Mam nadzieja że teraz uda mi się.
    Odpowiedz

    Proszę o materiały

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Magda
    Magda
    Odpowiedz

    Jestem początkującym logopedą, a pomysł na wywołanie głoski k – FANTASTYCZNY !!!. Bardzo chętnie skorzystam z pomocy, które Pani opracowała 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Ewelina
    Ewelina
    Odpowiedz

    Witam! Świetne, kreatywne materiały. Pracuje teraz z małymi pacjentami, którzy będą bardzo zadowoleni z tego typu ćwiczeń. Poproszę o podesłanie materiałów: egibowicz@gmail.com 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Barbara
    Barbara
    Odpowiedz

    Niesamowite pomysły…chwytam garściami z Pani bloga.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Marlena
    Marlena
    Odpowiedz

    Witam serdecznie!
    Bardzo ciekawe zajęcia, świetny pomysł z “rączką” i nie tylko:-) Jestem początkującym logopedą i niezwykle cieszę się, że trafiłam na Pani stronę. Już wiem, że będę częstym gościem na Pani stronie. Jeśli się uczyć, to od najlepszych!!! Mam ucznia, który nie wymawia głoski k i jej dźwięcznego odpowiednika. Chciałabym bardzo skorzystać z Pani materiałów. Czy mogłabym poprosić? Pozdrawiam serdecznie! Marlena Bucholc

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

      • Ewa
        Ewa
        Odpowiedz

        Bardzo fajne różnorodne ćwiczenia, na pewno uatrakcyjnią dzieciom, czasami dla nich samych trudną terapię. Na pewno będę tu częściej zaglądać🙂

        • Adrianna
          Adrianna
          Odpowiedz

          Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Baśka
    Baśka
    Odpowiedz

    Jak dobrze, że dotarłam na Pani bloga mam teraz 5 dzieci z ta wadą i dzieciom bardzo ciężko ćwiczyć. Super pomysły

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • agnieszka
    agnieszka
    Odpowiedz

    Dzień dobry.
    Chłonę wszystko, co jest na Pani stronie. Pomysły super, które (jeśli Pani pozwoli) wykorzystam. Suuuuper, suuuper!!!! Proszę i ja o materiały:)

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Agnieszka
    Agnieszka
    Odpowiedz

    Dzień dobry 🙂 Bardzo dziękuję za ten wpis – podzielenie się pomysłami i doświadczeniem. Jestem dopiero na początku drogi logopedycznej i każda wskazówka jest dla mnie bardzo cenna.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Iwona
    Iwona
    Odpowiedz

    Uwielbiam ludzi którzy wykonują swoją pracę z pasją. Ja dopiero stawiam pierwsze kroki w logopedii i Pani pomysl już mnie zachwycił. Gdyby Pani zechciała się ze mną podzielić materiałami byłoby super. Iwona

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Monika
    Monika
    Odpowiedz

    Pięknie, kreatywnie i ciekawie. Pomysł z ręką prosty i genialny. Chętnie skorzystam. Pozdrawiam

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Patrycja
    Patrycja
    Odpowiedz

    Poproszę o materiały, są świetne 🙂 pozdrawiam serdecznie :))

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Ewelina
    Ewelina
    Odpowiedz

    Super materiały i pomysły. Chętnie skorzystam w pracy z dziećmi. To dopiero mój początek, więc nie ukrywam że bardzo mi pomogą i ułatwią. Pozdrawiam 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Emilia
    Emilia
    Odpowiedz

    ŚWIETNA POMOC CHĘTNIE SKORZYSTAM

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa 🙂 Proszę zajrzeć do poczty 🙂

  • Elżbieta
    Elżbieta
    Odpowiedz

    Właśnie dziś trafiłam przypadkiem na Pani stronę Jestem zachwycona. To niesamowite że tak dogłębnie dzieli się Pani swoją wiedzą.Na pewno skorzystam z Pani wiedzy i pomysłów.Pozdrawiam

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Beata
    Beata
    Odpowiedz

    Bardzo ciekawe ćwiczenia. Szczególnie to z chrupkiem.
    Mam teraz w terapii dziewczynkę 5 lat – udało się wywołać piękne K w izolacji, ale nie możemy przejść do sylab… Tu się nie udaje. Może ma Pani na to radę?
    I bardzo chętnie poproszę o materiały. Pozdrawiam serdecznie 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Halina
    Halina
    Odpowiedz

    Trafiłam tu przypadkiem. Rewelacyjna strona. Jestem początkującą logopedką i Pani rady są dla mnie bezcenne. Będę wdzięczna za materiały.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Ewa
    Ewa
    Odpowiedz

    Powodzenie terapii w dużej mierze zależy od unikania monotonności i różnicowania, wzbogacania pomocy do ćwiczeń. Poprzez ciekawość motywujemy dziecko do wysiłku a tym samym trenowania artykulacji głosek. I to jest kolejny pomysł, który prowadzi do sukcesu. Brawo

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty

  • Aga
    Aga
    Odpowiedz

    Dziś trafiłam przypadkiem na Pani stronę i Jestem zachwycona. To początek mojej pracy więc chętnie skorzystam z pomocy. Bardzo proszę o przesłanie materiałów

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty

  • Monika
    Monika
    Odpowiedz

    A ja bardzo lubię Panią “czytać”, od dawna podglądam na fb i się inspiruję a teraz mam fana minionków, który ma problem z k oraz g i bardzo chętnie skorzystałabym z kart pracy 🙂 a przy okazji zapytam czy karty owocowe jeszcze się sprawdzają? 😉 pozdrawiam

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉 Oczywiście, karty owocowe są genialne <3

  • Ela
    Ela
    Odpowiedz

    Dzien dobry. Gratuluje kreatywnosci , fantastyczne pomysly do praktycznego zastosowania. Bede wdzieczna jako mlody stazem logopeda za udzielone wsparcie w postaci materialow. Pozdrawiam cieplo

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Agnieszka
    Agnieszka
    Odpowiedz

    Świetne pomysły warte rozpowszechnienia. ☺

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Sylwia
    Sylwia
    Odpowiedz

    Rewelacyjne materiały do automatyzacji głoski. Można prosić o materiały😀

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Agnieszka
    Agnieszka
    Odpowiedz

    Podoba mi się… Chętnie się poczęstuję… Pozdrawiam.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Małgorzata
    Małgorzata
    Odpowiedz

    Bardzo ciekawe zadania. Szczególnie urzekły mnie wzorzyste kury i jajka! Czy mogę prosić o materiały?

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Dagmara
    Dagmara
    Odpowiedz

    Dzień dobry, jestem początkującym logopedą. Mam w jednej z grup szkolnych 8-letniego chłopca z podobnym problemem. Bardzo ciekawe są Pani propozycje (a Minionki trafione!). Jeśli można – skorzystam, Pozdrawiam i czekam na inne ciekawe propozycje.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Paulina
    Paulina
    Odpowiedz

    Super zajęcia – wykorzystam w swojej pracy

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Madzia
    Madzia
    Odpowiedz

    Swietne materiały, bardzo mi sie przydadza w pracy 🙂

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

      • Adrianna
        Adrianna
        Odpowiedz

        Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Magda
    Magda
    Odpowiedz

    Witam, przez przypadek trafiłam na Pani stronę i jestem zachwycona. Jestem na początku pracy logopedycznej.Bardzo proszę o przesłanie materiałów.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty

  • Kamila
    Kamila
    Odpowiedz

    Witam, w bardzo podobny sposób pracuje i na pocżatku wykorzystuje sobie “zaczynam mówić, już mówię” Michalak Widery, własnie tam są te rysunki rączek. Fajnie że mamy podobny pomysł:) Idąc dalej Od głsoki do słowa Bogadanowicz ma przegląd wszystkich głosek, fajnie zrobione:)

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • ewelina
    ewelina
    Odpowiedz

    witam, nie mogę wyjść z podziwu. genialna robota. jesli moge prosic na majla materiały bede ogromnie wdzieczna
    eweton@wp.pl

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Daria
    Daria
    Odpowiedz

    Świetny wpis, syn ma problem tot-kot. Staramy się ćwiczyć, ale tych sposób nie znałam. Poproszę o maila.

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

  • Natalia
    Natalia
    Odpowiedz

    Jestem początkującym logopedą i bardzo podobają mi się Pani materiały, są wręcz fenomenalne. Bardzo proszę o maila

    • Adrianna
      Adrianna
      Odpowiedz

      Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked (required)

Pracownia Adrianny