![Ćwiczymy słuch fonemowy ;-) Kolejna zabawa ze starego bloga (bardzo popularny wpis) do wykorzystania w domu lub w gabinecie/placówce. Jej głównym celem jest ćwiczenie słuchu fonemowego. Czym jest słuch fonemowy? To umiejętność wyodrębniania z potoku mowy wyrazów, w wyrazach – sylab, w sylabach – głoski. Pozwala uchwycić kolejność głosek w wyrazie, a także odróżnić poszczególne głoski. Czy ta umiejętność jest nam potrzebna? Tak. […]](https://www.pracownia-adrianna.pl/wp-content/uploads/2019/10/noc.jpg)
Kolejna zabawa ze starego bloga (bardzo popularny wpis) do wykorzystania w domu lub w gabinecie/placówce. Jej głównym celem jest ćwiczenie słuchu fonemowego.
Czym jest słuch fonemowy? To umiejętność wyodrębniania z potoku mowy wyrazów, w wyrazach – sylab, w sylabach – głoski. Pozwala uchwycić kolejność głosek w wyrazie, a także odróżnić poszczególne głoski.
Czy ta umiejętność jest nam potrzebna? Tak.
Prawidłowo rozwinięty słuch fonemowy jest podstawą pisania i czytania.
Nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że pisanie to integracja pięciu różnych umiejętności.
Na prostym przykładzie zobaczcie, co się dzieje, gdy chcemy coś napisać.
Owszem, my dorośli robimy to automatycznie,
ale prześledźmy, co musi zrobić dziecko, gdy chce napisać słowo: lustro.
1. Musi podzielić słowo na głoski (analiza słuchowa słowa – tu jest potrzebny sprawny sluch fonemowy) – czyli wyodrębnia: l-u-s-t-r-o,
2. Musi przypomnieć sobie jak wygląda każda potrzebna litera (pamięć wzrokowa),
3. Musi każdą literę umieć napisać (mała motoryka),
4. Musi “złożyć” literki w wyraz (synteza słuchowa – czyli znowu słuch fonemowy),
5. Musi sprawdzić, czy to co napisało, oznacza dokładnie to samo, co chciało napisać. Czy napisane literki naprawdę oznaczają przedmiot jakim jest lustro?
Jeśli dziecko ma słabo wyćwiczony słuch fonemowy potknie się już w pierwszym punkcie.
Będą nam potrzebne:– karty (moje mają obrazki z Internetu – bez oznaczeń licencyjnych),- klamerka,- liczmany (u mnie trzy sztuki – buźki, pudełka po cukierkach).
Cel: – ćwiczenie słuchu fonemowego – wyróżnianie ilości sylab,- wysłuchiwanie pierwszej i ostatniej głoski,- wysłuchiwanie środkowej gloski.
Przebieg zabawy:
1. Kładę przed dzieckiem kartę np. z lamą, etykietkę, trzy buźki.
2. Przeliczamy wspólnie buźki.
3. Pokazuję palcem kolejną buźkę dzieląc wyraz na sylaby.
4. [la] – dotykam pierwszej bużki, [ma] – dotykam drugiej.
5. Dziecko zauważa, że do trzeciej buźki nie dotknęłam (jeśli nie zauważa – zwracam mu na to uwagę).
6. Odsuwamy niepotrzebną buźkę.
7. Liczymy ile mamy liczmanów – 2 buźki.
8. Wyklaskujemy słowo sprawdzający, czy na pewno dobrze wybraliśmy ilość liczmanów.
9. Odszukujemy na obrazku takie miejsce, gdzie są dwie buźki,
10. Przypinamy klamerkę.
11. Gotowe 😉
Tak samo ćwiczymy na każdej kolejnej karcie.
Starsze dzieci mogą wybierać samodzielnie etykietkę z kilku położonych obok obrazka:
I dalej wysłuchiwać tak samo.
Wyrazy dobrane do moich kart są nieprzypadkowe – to wyrazy o budowie 2-3 sylabowej (wyrazy zbudowane z sylab otwartych).
Wśród kart są również wyrazy jednosylabowe, które mogą posłużyć do wysłuchiwania kolejnej głoski.
Przebieg ćwiczenia:
1. Kładziemy przed dzieckiem np. kartę MAK oraz trzy liczmany/buźki.
2. Przeliczamy ilość głosek wskazując kolejną buźkę.
3. Pytam dziecko jaką głoskę słychać przy pierwszym liczmanie, przy ostatnim, w środku.
(kto zgadnie którą głoskę mówi Jędruś?)
4. Wysłuchujemy również te głoski na palcach.
5. Jeśli dziecko samo nie wysłuchuje – wysłuchujemy razem i razem nazywamy.
(na zdjęciu – pokazuje Jędrusiowi jak będziemy dotykać liczmanów mówiąc każdą potrzebną głoskę – początek zajęć)
Jędruś ma 3 lata i 1 miesiąc. Radzi sobie nieźle, potrafi po śladzie słuchowym odtworzyć głoski dotykając właściwej buźki.
Przy okazji upewniał się czy na pewno Ola widzi, co on robi i jak mu dobrze wychodzi 😉
Mamy też głoskę [s] – w nagłosie. Prawidłowe [s] 😉 Jędruś nie zmiękcza już głosek syczących.
Jeszcze wyraz [noc]. Tu też ładne [c].
Pracując w ten sposób nauczymy dziecko wysłuchiwać sylaby i głoski oraz ich miejsce w wyrazie. Pozwoli mu to spokojnie przejść przez pierwszy punkt – najważniejszy w opanowaniu umiejętności pisania, o którym pisałam na początku.
Mam nadzieję, że pomogłam oswoić stwierdzenie “słuch fonemowy”, które czasem straszy rodziców, zupełnie niepotrzebnie.
Gdyby ktoś potrzebował kart – służę pomocą. Wystarczy napisać w komentarzu.
PS. W moim lokalnym sklepie spożywczym można kupić takie pudełka/bużki. W środku jest torebka z pudrowymi groszkami. Pewnie groszki chińskie – ale buźki fajne. Jedna buzia-pudełko z groszkami kosztuje 1 zł. Można je znaleźć w miejscach gdzie są lizaki/gumy/jajka z niespodzianką.
PS 2. Szukając dziś czegoś na Allegro znalazłam inne buźki – mogą zastąpić moje pudełka-buźki.
Katarzyna
Rewelacja! Poproszę. 😊
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Agnieszka
Właśnie takich pomocy szukałam: jednokolorowe obrazki i wszystko bardzo przejrzyste
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Alicja
Świetna metoda. Chętnie skorzystam z kart.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Kasia
Z pewnością skorzystam. 🙂 Dziękuję. 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Agnieszka
Świetna pomoc 😍, na pewno bardzo przydałaby mi się w pracy 😊
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Karolina
Poproszę te cudne pomoce 😊
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Viola
Genialna pomoc w swojej prostocie 😊poproszę😘
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Jola
Jeśli można , poproszę o materiały. Już wiem z kim będę ćwiczyć! Dziękuję !
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Anna
Świetna pomoc. Poproszę
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Madzia
Super pomoc. Właśnie pracujemy z dziećmi nad słuchem fonemowym i Twoje pomoce bardzo się przydadzą ☺️
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Agnieszka
Poproszę, bardzo pomysłowa pomoc:-)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Kamila
Jak zwykle świetny pomysł 🙂 Przyda się taka pomoc 😉 I dziękuję za poprzednie 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Beata
Świetna pomoc. Moge tez prosić. Przyda mi sie przy pracy z dziećmi dwujęzycznymi 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
ANETA
Dziś trafiłam na Pani bloga i jestem zachwycona.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Asia
Mogę poprosić o karty do nauki słuchu fonemowego. Dziękuję
Adrianna
Proszę zajrzeć do poczty.
Milena
Idealne ćwiczenie , proszę o karty😁
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty,
Kamila
Świetne😀 Czy mogę prosić o przesłanie?☺
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Justyna
Świetna pomoc 😀
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Diana
Bardzo dziękuję, że dzieli się Pani swoją wiedzą i pomocami:) Oczywiście jestem zainteresowana. Pozdrawiam
Gosia
Świetna pomoc, jeśli mogę prosić🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Marlena
Świetny artykuł, bardzo fajne pomoce 😉 przydadza sie do mojej pracy na zajecia korekcyjno- kompensacyjne z pierwszakami.
Pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Karolina
Podziwiam pomysłowość i zaangażowanie!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Marzi
Dziękuję, że dzieli się Pani swoją wiedzą i super pomocami. Jestem zainteresowana. Pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Monika
Pomysł super i jest mi trafiony do pracy z moim prywatnym dzieckiem a tak mało jest takich pomysłów!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Karolina
Świetne są 🙂 można również prosić o przesłanie 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Anna
Pani Ado. Podglądam Panią od dawna i cieszę się, że mogę korzystać z takich podpowiedzi w pracy z moimi dzieciakami.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Edyta
Bardzo fajny pomysł, bardzo będę wdzięczna za podzielenie się. Dziękuję i pozdrawiam.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Magda
Świetny pomysł na ćwiczenia. Proszę o przesłanie pomocy.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Madzia
Cenne informacje i praktyczne wskazówki 😀 będę wdzięczna za udostępnienie pomocy
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Ewa
Jakie proste a jakie ciekawe i rozwijające. Cudowne. Poproszę o materiały, wykorzystam w pracy z dziećmi 😀. Pozdrawiam.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Emilia
Prosze o wyslanie kart . Moj syn ma raczej Problem ze sluchem fonemowym, – mowi tylko pojedyncze wyrazy, a i tak w tych pojedynczych wyrazach opuszcza zawsze ostatnia sylabe. Chodzmy po specjalistach w Niemczech, ale zadnego postepu…nikt nie widzi przyczyny, najlepiej czekac…..koszmar. Pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Joanna
Wspaniałe, myślę że to mogłoby pomoc mojej Majce 😘 dziękuję.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Fajna pomoc. Będę wdzięczna za podzielenie się. Pozdrawiam
Pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Mariabardzo
Bardzo pomocne ćwiczenia. Poproszę i dla mnie. Pozdrawiam serdecznie
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Maria
Bardzo pomocne ćwiczenia. Poproszę i dla mnie. Pozdrawiam serdecznie
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Monika
Wspaniałe pomoce. Poproszę.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Aga
Świetna pomoc będę wdzięczna za przesłanie kart. Pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Anna
Proste rozwiązania są najlepsze. Chętnie wykorzystam takie pomoce w swojej pracy. 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Marta
Coś do ćwiczeń z moim synem. Poproszę o przesłanie. Będę bardzo wdzięczna.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Monika
Poproszę 😀 To jest to, czego najbardziej teraz potrzebuję, z góry dziękuję 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Justyna
Bardzo pomysłowe ćwiczenie, napewno sprawia dużo radości. Czy mogę poprosić o zestaw dla mojego malucha?
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Marta
Bardzo przydatna pomoc ! Czy mogę prosić o udostępnienie?
Pozdrawiam serdecznie!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Małgorzata
Proszę o przesłanie zestawu dla mojego synka. Z góry dziękuję
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Lucyna
Świetna pomoc. Byłabym wdzięczna za udostępnienie 😊
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Gosia
Super! Poproszę również 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Aneta
Poproszę o materiały 🙂 Aneta
Adrianna
Proszę zajrzeć do poczty 😉
Kasia
Znalazłam wreszcie to czego szukam. Super sprawa i pomoc dla dziecka/rodzica. Czy mogę prosić o udostępnienie? Chętnie skorzystam:) Pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Dorota
Ćwiczenie jest bardzo interesujące, aktywizuje dziecko. Przydałoby się zarówno do ćwiczenia słuchu fonemowego w domu z własną pociechą , jak i na zajęcia rewalidacyjne. Bardzo proszę o udostępnienie.
pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Ewa
Poproszę o karty pracy do rozwijania słuchu fonematycznego.
Adrianna
Proszę zajrzeć do poczty 😉
Alicja
Bardzo ciekawy artykuł. Również poproszę karty. Dziękuję serdecznie i pozdrawiam.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Ilona
Doskonale. Czy można rowniez prosić o karty? Dziękuję
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Kalina
Dzien dobbry,
Bardzo chętnie przyjme takie karty.
Dziekuję!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Sylwia
Super pomoc. Na pewno skorzystam z Pani kart.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Dorota
Super pomoc;)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Ewa
Super pomoce! Proszę o wysłanie 😀 I pozdrawiam serdecznie
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Marzena
Jak zwykle atrakcyjne i zachęcające dziecko do ćwiczeń. Chętnie wykorzystam na zajęciach.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Marta
Wszystkie Pani pomoce drukuję w pierwszej kolejności, żeby jak najszybciej je wykorzystać !
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Karolina
Świetna pomoc i urozmaicenie zajęć! 😊 Chętnie wykorzystałabym u siebie na zajęciach 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Anna
Adrianno, jak zwykle super. Jędruś jest genialny. To zadanie dla 3 latka to trudne zadanie. Nie każdy 6latek daje sobie z tym radę. Będę wdzięczna za obrazki, mam na kim “testować”
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉 Mój Jędruś uwielbiał takie zabawy, ale mam świadomość, że nie każdy trzylatek w to wejdzie 😉
Beata
Materiały skrojone jak dla nas . Bardzo proszę o przesłanie. Z góry dziękuję i pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Justyna
Świetna pomoc, bardzo pomysłowe. Wysłałam koleżankom, których dzieci mają trudności w czytaniu. Bardzo się ucieszyły 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Marta
Jak dobrze zajrzeć na Pani bloga – taka wizyta ożywia ciało i umysł 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Agata
Super pomoc, chętnie wykorzystam w pracy z moim dzieckiem:)
Agnieszka
Pomoce rewelacyjne. Bardzo proszę o przesłania. Dziękuję i pozdrawiam.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Agata
Jestem tu nowa, ale już widzę, że pani blog to kopalnia pomysłów. Chętnie wykorzystam niektóre materiały w pracy z dziećmi. Pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Dominika
Świetnie. Rewelacyjny pomysł i proste pomoce. Pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Małgorzata
Rewelacyjna pomoc. Bardzo mi sie podoba.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Monika
Pomysłowość i zaangażowanie godne pozazdroszczenia. Będę wdzięczna za przesłanie pomocy. Pozdrawiam.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty 😉
Aga
Świetny pomysł, dzielenie na głoski sprawia dużo trudności dzieciom. Z pewnością przetestuję Pani pomysł. Poproszę o karty. 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Ela
Bardzo przydatna pomoc. Proszę o przesłanie kart i z góry dziękuję.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Sylwia
Witam!
Bardzo ciekawa pomoc. Chciałabym ją wykorzystać do nauki czytania mojej 5-letniej córki, która już powoli zaczyna składać proste wyrazy. Pozdrawiam serdecznie
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Marta
Wow! Fantastyczne! Czy mogę liczyć na materiały? Już teraz serdecznie dziękuję za przesłanie innych- niezwykle się przydają w codziennej pracy, no i są bardzo lubiane przez dzieci 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Dorota
Dziękuję za inspiracje 🙂 Świetne pomysły.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Joanna
Bardzo dobre pomoce! dobry format, przejrzyste. Przydadzą się w pracy z przedszkolakami 😉
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Agata
Świetne pomoce dydaktyczne. Poproszę o przesłanie kart.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Agata
Rewelacyjne pomoce dydaktyczne. Poproszę o przesłanie kart.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Agnieszka
Super propozycje. Z chęcią wykorzystam do pracy w domu z moim dzieckiem i do przedszkola. Pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa, proszę zajrzeć do poczty
Agnieszka
Bardzo przydatna pomoc. Poproszę o przesłanie kart:)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Ada
Super pomysł!! Wspaniała pomoc do pracy!Chętnie skorzystam -poproszę o przesłanie kart. Pozdrawiam
Dorota
Ciekawa propozycja. Poproszę. Pozdrawiam:)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Dorota
Gratuluję pomysłu:) Chętnie skorzystam z kart. Poproszę:)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Karolina
Gratuluję!
Świetna i inspirująca propozycja ćwiczeń.
Będę wdzięczna za materiały.
Pozdrawiam serdecznie:)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Maria
Super są wszystkie pomoce. Czytelnie i prosto wytłumaczone. Czy mogłabym powyższe poprosić? z góry serdecznie dziękuję.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty
Milena
Super 😉 Świetne karty, poproszę 😊
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Magdalena
Super karty i bardzo fajny pomysł z buźkami, poproszę jęsli można 🙂 Pozdrawiam serdecznie
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Małgorzata
Witam, czy mogę poprosić o te karty do ćwiczeń słuchu? Są naprawdę świetne!
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Wiesława
Super karty, wykorzystam w pracy. Poproszę i dziękuję
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Angelika
Bardzo sympatyczna pomoc, taka uniwersalna! 🙂 Czy można prosić? 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Maria
Bardzo poproszę o karty. Będę wytrwale ćwiczyć z córką. Dziękuje
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Iza
Super karty. Wszystko jasne i przejrzyste. Kolory nie rozpraszają, co w pracy z niektórymi dziećmi może okazać się bardzo przydatne. Czy mogę prosić?
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Ewa
Super pomoc! Poproszę o karty i dziękuję.
Marta
Uwielbiam czerpać z Pani strony inspiracje do pracy. Będę ogromnie wdzięczna za przesłanie materiałów. Pozdrawiam serdecznie.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Magdalena
Dzien dobry. Pani pomysły to super pomoc dla rodzicow i specjalistow. Bede wdzieczna za przeslanie kart do cwiczen sluchu fonemowego. Moj szesciolatek ma z nim klopoty. Z gory dziekuje.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Małgorzata
Rewelacja, poproszę. Pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Gosia
Witam super Pani to wszystko opisała:) poproszę zestaw obrazkow,pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Aneta
Bardzo prosiłabym o przesłanie materiałów , byłabym wdzięczna 🙂
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Aneta
REWELACJA 🙂 PRZYDA MI SIĘ NAPEWNO:)
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Magda
Po przeczytaniu Pani informacji, pojawiła się nadzieja, że pomogę mojemu dziecku w nauce czytania. Poproszę prezentowane materiały oraz te związane z wyrazami ukrytymi w innych wyrazach. Może byłaby Pani w stanie podzielić się czymś jeszcze, co pomogłoby dziecku w nauce czytania?
Bardzo dziękuję za ten wpis. Pozdrawiam
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Kamila
Świetna pomoc. Bardzo proszę o udostępnienie.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Jadwiga
Super pomoce. Poproszę i z góry bardzo dziękuję. Wykorzystam do pracy z dzieckiem ze spektrum.
Adrianna
Dziękuje za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Ela
Bardzo pomysłowe pomoce. Mogę prosić o przesłanie.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam serdecznie
Elżbieta Brniak-Gomółka
Adrianna
Dziękuje za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Witam serdecznie, chciałabym prosić o Pani pomoce. Z góry dziękuję.
Witam serdecznie, chciałabym prosić o Pani pomoce. Z góry dziękuję.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Anna
Dzień dobry,
bardzo proszę o przesłanie kart do wydruku. Wykorzystam do pracy z dzieckiem w szkolnym gabinecie.
Pozdrawiam serdecznie;)
Ania H-S
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty,
Anna
Dzień dobry,
bardzo proszę o przesłanie kart pracy.
Wykorzystam do pracy z dzieckiem.
Pozdrawiam serdecznie:)
Ania H-S
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty,
Ania
Poproszę, gdyż to dobra zabawa dla dziecka.
Adrianna
Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty.
Ania
Jest mało dostępnych ćwiczeń na słuch fonemowy, a to wydaje sięswietne i proste. Chętnie spróbuję.