Są takie pomoce, po które sięgam często z racji funkcji, które ćwiczą. Jedną z nich jest Kategoryzacja – 3, Menu. To zestaw podstawowych potraw serwowanych w czasie określonego posiłku. Zestaw zawiera 36 potraw i etykiet oraz etykiety do kategoryzacji. Jak z nią pracuję? Wariant 1: etykietowanie obrazków: wycinam osobno potrawy i osobno etykiety, rozkładam obrazki, […]

Są takie pomoce, po które sięgam często z racji funkcji, które ćwiczą.

Jedną z nich jest Kategoryzacja – 3, Menu.

To zestaw podstawowych potraw serwowanych w czasie określonego posiłku. Zestaw zawiera 36 potraw i etykiet oraz etykiety do kategoryzacji.


Jak z nią pracuję?

Wariant 1: etykietowanie obrazków:

  • wycinam osobno potrawy i osobno etykiety,
  • rozkładam obrazki,
  • czytam etykietę, proszę o poszukanie potrawy, której nazwę przeczytałam, (pacjent czytający odczytuje nazwy sam)
  • pacjent/dziecko wskazuje ilustrację z poszukiwaną potrawą, dokłada etykietę

(tu będzie zdjęcie)


Wariant 2: posiłki.

  • rozkładam ilustracje w poszczególnych kategoriach,
  • z pacjentem układam kolejno etykiety posiłków serwowanych w ciągu dnia,
  • układamy w każdym posiłku wybrane przez dziecko/pacjenta potrawy,
  • jeśli pacjent nie umie sam wybrać, podpowiadam informacje o smaku potrawy licząc, że trafię w jego preferencje smakowe.
  • wybieramy śniadanie i napój,
  • wybieramy obiad: zupę, drugie danie (mięso+dodatek), surówkę, napój,
  • wybieramy podwieczorek +napój,
  • wybieramy kolację+napój,

(tu będzie zdjęcie)


Wariant 3: kategoryzacja posiłki

  • rozkładam etykiety posiłków, pacjent układa potrawy, które mogą się znaleźć w danym posiłku,
  • pilnujemy, by były logiczne czyli raczej nie jemy kanapki na obiad itp.,

(tu będzie zdjęcie)


Wariant 4: kategoryzacja – smaki

  • wybieram określone posiłki o zdecydowanym smaku: słony, słodki,
  • przed pacjentem rozkładam etykiety: SŁONE, SŁODKIE,
  • pacjent/dziecko zastanawia się nad smakiem posiłku i układa ilustrację na właściwe miejsce,

(tu będzie zdjęcie)


Wariant 5: kategoryzacja – temperatura

  • wybieram określone posiłki o zdecydowanej temperaturze serwowania: ciepłe, zimne,
  • przed pacjentem rozkładam etykiety: CIEPŁE, ZIMNE,
  • pacjent/dziecko zastanawia się nad temperaturą posiłku i układa ilustrację na właściwe miejsce,

(tu będzie zdjęcie)


To bardzo ciekawe zajęcia.

  • moi pacjenci dorośli często dopowiadają co lubią, co ich małżonkowie/żony itp.
  • dzieciom ułatwia poznanie innych (niż ich ulubione) potraw,
  • w trakcie zajęć często pojawia się dyskusja, produkcja mowy,
  • w trakcie zajęć często pojawia się uczucie głodu (możliwe, że nie tylko u mnie 😉 ),

Pomoc można zakupić w sklepie Pracowni “Adrianna” Zapraszam.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked (wymagane)

Koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kwota częściowa
0.00 
Całkowita kwota
0.00 
0
Pracownia Adrianna