Na naszym rynku nadal zbyt mało pomocy do usprawniania terapii “erki” w początkowym jej etapie. Dostępne książki mają jedno, dwa ćwiczenia, a często jest tak, że praca nad tą głoską wymaga wydłużenia tego etapu. Dlatego od dawna robię sama pomoce, w których wykorzystuję swoje ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy terapeutycznej (od 1998 roku każdego dnia […]

Na naszym rynku nadal zbyt mało pomocy do usprawniania terapii “erki” w początkowym jej etapie.

Dostępne książki mają jedno, dwa ćwiczenia, a często jest tak, że praca nad tą głoską wymaga wydłużenia tego etapu.

Dlatego od dawna robię sama pomoce, w których wykorzystuję swoje ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy terapeutycznej (od 1998 roku każdego dnia pracuję z dziećmi/młodzieżą/dorosłymi).


“Erka 8” to moja kolejna pomoc, która poza utrwalaniem prawidłowej artykulacji ustawionej głoski w zestawieniu TR, DR ćwiczy też:

  • analizę słuchową słowa,
  • kojarzenie,
  • orientację,
  • koncentrację,

Każda plansza ma taki sam system pracy:

  • ma 9 zadań oznaczonych cyfrą od 1 do 9 (lewa strona kartki)
  • ma 9 rozwiązań oznaczonych literami (prawa strona kartki)
  • każde zadanie ma swój kolor na karcie rozwiązań.
  • trzeba wykonać zadanie oznaczone numerem i na karcie kontrolnej w kratkę oznaczoną cyferką wpisać literkę.
  • wpisane litery (rozwiązania) uzupełnią wyrażenie.
  • każda karta pracy to jedno wyrażenie.
  • Po wykonaniu wszystkich pięciu kart na karcie ROZWIĄZANIA wpisujemy numery wyrażeń pod ilustracją pasującą do wyrażenia,
  • na karcie ROZWIĄZANIA – Zdania wpisujemy numery zdań, które których rozwiązanie zawiera się w treści zdania.

Na każdej karcie ćwiczymy powtarzając materiał wyrazowy, wyrażenia, zdania.


Plansza nr 1

Dobieramy podpis do ilustracji

Plansza nr 2

W wyrazach litery TR są zastąpione gwiazdką. Trzeba odczytać wyrazy podstawiając litery i odszukać obrazki.

Plansza nr 3

Trzeba rozkodować wyrazy zastępując gwiazdkę brakującymi literami,

Plansza nr 4

Trzeba podzielić wyraz na sylaby (wyklaskać), policzyć ilość sylab. Należy zwrócić uwagę na literę w lewym dolnym rogu zadania, wskazuje ona pierwszą literę poszukiwanego wyrazu.

Plansza nr 5

Trzeba odczytać wyrazy zapisane “od tyłu”


Rozwiązujemy zadania układając kartę pracy na górze, a kartę rozwiązania pod spodem zasłaniając poprzednie paski z wyrażeniami

Po ustaleniu, którą literkę trzeba wpisać wpisujemy ja w rozwiązanie:

Zestaw zawiera:

  • pięć kart pracy,
  • kartę kontrolną,
  • dwie karty z rozwiązaniem (ilustracje i zdania)

Możesz wydrukować sobie 5 kart, zalaminować i mieć gotowe do pracy. Dziecko/pacjent otrzymuje 3 karty (karta kontrolna, rozwiązanie-ilustracje, rozwiązanie-zdania).

Pomoc możesz zakupić tutaj.


Jeśli będziesz używała/używał daj znać w komentarzu, czy fajnie się na niej pracuje. Jeśli zauważysz błąd – też napisz.


W tej chwili dostępna jest pomoc do terapii:

  • erki – do kupienia tu.

  • głoski [cz] – pakiet [CZ1] – do kupienia tu.

Niebawem będą też dostępne pakiety do innych ćwiczonych często głosek.

Zaglądaj.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked (wymagane)

Koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kwota częściowa
0.00 
Całkowita kwota
0.00 
0
Pracownia Adrianna